به گزارش ایرنا، اداره کل بهزیستی ایلام یکی از این دستگاه ها بود که امسال نیز برای سومین سال پیاپی از سوی ستاد اربعین استان به عنوان مسئول ساماندهی گمشدگان انتخاب و امدادگران این اداره کل از 10 آبان ماه با استقرار در مرز مهران در این زمینه به زائران اربعین خدمات رسانی کردند.
اداره کل بهزیستی ایلام ضمن ایجاد 11 موکب برای پذیرایی از زائران در مناطق مختلف استان در کنار ساماندهی زائران گمشده خدمات دیگری نظیر ارایه خدمات توانبخشی، توزیع وسایل مورد نیاز توانخواهان و سالمندان، استقرار تیم های اورژانس اجتماعی و غیره را نیز انجام داده است.

*** ساماندهی و تحویل 40 زائر گمشده در پایانه مرزی

مدیرکل بهزیستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان فعالیت ستاد گمشدگان این نهاد در پایانه مرزی مهران گفت: در ایام اربعین امسال در مجموع گزارش گم شدن 40 زائر به این ستاد اعلام شد.
فرهاد قیصربیگی ادامه داد: از این تعداد سه نفر به مراکز بهزیستی تحویل و مابقی نیز به همراهان و خانواده هایشان تحویل شدند.

*** ارایه خدمات توانبخشی به زائران سالمند و توانخواه

وی همچنین به استقرار تیم های خدمات توانبخشی این اداره کل در مرز مهران پرداخت و گفت: با استقرار این تیم خدمات فیزیوتراپی، تعمیر ویلچر، توزیع عصا و واکر رایگان و غیره به زائران سالمند و معلول ارایه شد.
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در این مدت در مجموع 30 جفت عصا، 15 دستگاه ویلچر و تعدادی وسایل یدکی ویلچر نیز بین زائران توزیع شده است.
قیصربیگی همچنین از ارائه 100 مورد خدمات مشاوره ای توسط تیم اورژانس اجتماعی این اداره کل و بیش از 100 مورد فیزیوتراپی به زائران مستقر در مرز مهران خبر داد.

*** توزیع روزانه یک هزار پرس غذا بین زائران

قیصربیگی همچنین با اشاره به فعالیت 11 موکب این اداره کل در شهرهای مسیر محل تردد زائران گفت: روزانه یک هزار پرس غذا پخت و بین زائران پخش شده است.
به گفته وی، علاوه بر پخت سه وعده غذا از زائران اربعین حسینی با میان وعده نیز پذیرایی شده است.

*** حمایت مالی از زائران در راه مانده

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: همچنین در ایام اربعین امسال این اداره کل از زائران در راه مانده و نیازمند که به حمایت مالی نیاز داشتند کمک کرده است.
به گفته قیصربیگی، در این زمینه نیز امسال 50 میلیون ریال توسط این اداره کل به این زائران به تعداد 25 نفر کمک مالی اهدا شده است.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است.
امسال بیش از یک میلیون زائر از طریق این مرز برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.