دکتر محمد دریجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 80 هزار و 680 کارمند دولت ، هشت هزار و 871 نفر بیمه ایرانیان ، 61 هزار و 584 نفر بیمه سلامت همگانی ، 149 هزار نفر بیمه روستاییان و مابقی هم تحت پوشش سایر صندوق های بیمه سلامت قرار دارند.

** بیمه سلامت همگانی، دستاورد مهم دولت تدبیر و امید
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی است گفت: این طرح از اردیبهشت ماه 1393 در سراسر کشور به اجرا درآمد و در قالب این طرح 11 میلیون ایرانی که بیمه نبودند به طور رایگان زیر پوشش قرار گرفتند.
دکتر دریجانی با بیان اینکه در حال حاضر 61 هزار و 584 نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح توانستیم در یک بازده زمانی کوتاه ضریب نفوذ بیمه درمان در استان را به بالای 98 درصد برسانیم و تنها 2 درصد بیمه نیستند که این افراد خودشان تمایل به بیمه شدن نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت توانست با زیر پوشش قرار دادن جمعیت زیادی از هموطنان، چشم انداز روشنی را در بخش سلامت در کشور ترسیم و در توزیع خدمات بیمه ای، عدالت برقرار کند.
دکتر دریجانی ادامه داد: در سال گذشته 210 میلیارد تومان در حوزه بیمه سلامت استان هزینه شد که 40 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط بیمه سلامت همگانی بود.
مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه همچنان بیمه یاد شده در کشور تداوم دارد از شهروندان خواست اگر از هیچ گونه بیمه درمانی برخوردار نیستند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

** بهره برداری از ساختمان جدید بیمه سلامت در سال آینده
وی در بخشی از سخنان خود به وضعیت املاک بیمه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل فعلی زمین آن ملکی است اما با توجه به فضای کوچک و گسترش خدمات ، ساختمان جدیدی در بلوار امامزاده جعفر صادق شهر یزد در حال ساخت داریم که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته سلامت سال آینده به بهره برداری می رسد.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه ساختمان بیمه سلامت در تفت در حال ساخت است گفت: در میبد ، اردکان ، بافق ساختمان آن ملکی است در ابرکوه ، خاتم، اشکذر، بهاباد و مهریز هم زمین آنها تملک شده که در سال آینده عملیات ساخت آنها آغاز می شود.
وی با بیان اینکه برون سپاری بخشی از فعالیت ها یکی از سیاست های دولت است افزود: تمام فرایندها در حوزه بیمه گری و درآمد این اداره کل در تمام شهرستان های استان به جز تفت به دفاتر پیشخوان ها دولت واگذار شده است .

** مکانیزه بودن فرایندهای اداری
دکتر محمد دریجانی افزود: بیمه سلامت یکی از سازمان پیشرو در حوزه آی تی به تبع آن در یزد است و تمام فرایندهای ادارای در این اداره کل به شکل مکانیزه ارائه می شود.

**سامانه 1666 آماده پاسخگویی به بیمه شدگان سلامت
وی ادامه داد: طبق مصوبه دولت درباره ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، دستگاه ها مکلف شدند بخشی از وظایفی که زمینه ارائه آن از طریق سامانه های الکترونیکی فراهم است را از این طریق ارائه دهند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: در این راستا سازمان تصمیم گرفت که سامانه ای تحت عنوان 1666 راه اندازی کند که وظیفه آن پاسخگویی به درخواست های مردم و بیمه شدگان است.
دکتر محمد دریجانی ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در هر نقطه ای از کشور می توانند باسامانه یاد شده به صورت رایگان تماس گرفته و از نحوه دریافت خدمات، نحوه ارجاع به بیمارستان ها، چگونگی مراجعات و صدور دفترچه و تمدید آن را به صورت مستقیم با مسئولان ستادی و مدیران استان ها مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد افزود: همچنین دوشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 12 به صورت حضوری پاسخگوی مشکلات و مسایل شهروندان است.
وی با بیان اینکه روزانه به صورت متوسط 500 تا 700 نفر
به این اداره کل مراجعه می کنند ادامه داد: این اداره کل در شاخص رضایتمندی ارباب رجوع رتبه نخست را کسب کرده است.

** 99درصد پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی استان طرف قرارداد بیمه سلامت
وی با بیان یکی از وظایف بیمه سلامت نظارت و ارزشیابی است افزود: افزون بر 99 درصد از موسسات تشخیصی و درمانی حدود یکهزار و 200 مورد شامل بیمارستان ها ، پاراکلینیک، داروخانه ، آزمایشگاه ، مطب پزشکان ، مراکز رادیولوژِی ، سونوگرافی و فیزیواتراپی موسساتی به شمار می رود که با بیمه سلامت در استان قرارداد دارند و به بیمه شدگان خدمت به ارائه می کنند.
مدیر کل بیمه سلامت استان با بیان اینکه بازدید های مستمر از مراکز و شبکه های بهداشت به صورت منظم صورت می گیردتا حقی از بیمه شدگان تضییع نشود گفت: این بازدیدها موجب حل مشکلات مراکز، ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات و در نهایت موجب ارتقای سطح رضایتمندی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت شده است .
وی ادامه داد: خوشبختانه نطارت بر موسسات در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد که در زمینه شاخص نظارت بر موسسات تشخصیی - درمانی جزء استان های برتر کشور است.

**رسیدگی به اسناد پزشکی
دکتر محمد دریجانی افزود: پایان هر ماه اسناد پزشکی و درمانی توسط بیمارستانها و موسسات طرف قرارداد به این اداره کل ارائه می شوند و ما موطف هستیم در بازده زمانی مشخص رسیدگی و پس از بازبینی کارشناسان و مسوولان مربوطه توسط امور مالی حق الزحمه آنها پرداخت می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان میانگین پرداختی به موسسات تشخیصی درمانی این اداره در سالجاری را 16 میلیارد تومان بیان و تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر سازمان پرداختی ها در سالجاری بروز است و از این لحاظ دغدغه ای برای بیمه شدگان وجود ندارد.

** انجام 20 پایان نامه در زمینه بیمه سلامت
وی با بیان اینکه انجام فعالیت های پژوهشی را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد و گفت: کارکنان این اداره کل با توجه رشته تخصصی دارای تحصیلات عالی که عمدتا پزشک و دکترا وابسته به رشته های پزشکی هستند.
دکتر محمد دریجانی خاطر نشان کرد: درحال حاضر 20 پایان نامه تحصیلی کارمندان این اداره کل مربوط به حوزه بیمه سلامت بوده در دستاوردهای خوبی هم به همراه داشتند.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: همچنین 30 مقاله پژوهشی این اداره کل در نشریات کشوری نشر و چاب شده است که اجرای طرح راهنمایی بالینی در استان از دستاوردهای این مقالات است که اکنون 100 راهنما و دستورالعمل بالینی در استان تدوین و درحال اجرا است.

** راه اندازی صندوق بیمه شدگان روستایی در راستای ارتقای سطح سلامت
وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه شدگان روستایی بیمه سلامت خدمات خوبی به روستاییان ارانه می کند افزود: برای این بیمه شدگان دفترچه بیمه درمانی صادر و خدمات درمانی را در قالب نظام ارجاع ( پزشک خانواده ) ارائه می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ارتقای سطح سلامت روستاییان، افزایش سطح دسترسی آسان بیمه شدگان روستایی به خدمات درمانی و محرومیت زدایی از روستاها را از اهداف اجرای طرح بیمه درمانی روستاییان عنوان کرد.
دکتر محمد دریجانی با بیان اینکه برای این تعداد بیمه شدگان خدمات بسیار ارزان ورایگان ارائه می شود افزود: روستاییان با داشتن دفترچه درمانی روستایی و مراجعه به مراکز بهداشتی با پرداخت 10 درصد تعرفه دولتی می توانند از خدمات ویزیت پزشکان و با پرداخت 30 درصد هزینه ها از خدمات سرپایی و خدمات رایگان مامایی، تزریقات و پانسمان بهره مند شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان یزد خاطر نشان کرد: اکنون در این راستا 59 مراکز جامع سلامت روستایی استان شامل پزشک و ماما همچنین داروخانه و آزمایشگاه به شکل شبانه روزی دایر است.
وی تصریح کرد: یماران در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی از سوی پزشک خانواده به مراکز مربوطه ارجاع داده می شوند.
دکتر محمد دریجانی افزود: با اجرای این طرح بیماریهای مزمن در روستاها چون دیابت ، فشارخون و چربی خون بالا کنترل شده است به طوریکه شیوع دیابت در روستاها در حال حاضر چهار درصد و در شهرهای بالای 14 درصد است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.