مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال گفت: تجاری سازی ایده های بانوان و جوانان در مسیر رفع بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانش یزدی در نشست بانوان فعال در حوزه اقتصادی و اشتغال با رویکرد اقتصاد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم امروز کشور و استان یزد رونق اشتغال و پویایی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند ادامه داد: بانوان پتانسیل های متعددی دارند و توجه به این ظرفیت می تواند اثرات پایداری را با خود به همراه داشته باشد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید می تواند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را سرعت ببخشد.

دانش یزدی با تاکید بر اینکه زمینه ایده پردازی، مسئولیت پذیری و سرمایه گذاری بانوان در عرصه های اقتصادی تقویت شود خاطرنشان کرد: ضروری است میدان ایده‌پردازی، مسئولیت پذیری و تسهیل در سرمایه گذاری برای ورود زنان به عرصه های خرد و کلان اقتصادی کشور به ویژه در استان صنعتی، معدنی و گردشگری یزد فراهم شود زیرا توسعه اقتصادی وقتی رخ می دهد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: در قرن حاضر رشد و توسعه اقتصاد جهان بر پایه نوآوری استوار است بنابراین ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی و رشد کسانی که ایده را به محصول و علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند، بیش از پیش باید مورد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: زنان کارآفرین جامعه ما به عنوان قشری مبتکر و با پشتکار نقش تعیین کننده ای در حوزه کارآفرینی، اشتغال، رشد و توسعه اقتصادی  دارند و تجاری سازی و راه‌اندازی ایده‌های جوانان می‌تواند در مسیر رفع مشکل اشتغال اثر گذار باشد.

دانش یزدی افزود: مقوله کارآفرینی به سرعت در حال گسترش است و کارآفرینی زنان، موضوع مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان است و ما نباید از این مسیر ثروت آفرین  منحرف شویم و زنان موفق حاضر در این جلسه که موفقیت های بزرگی را به نمایندگی از استان یزد در اقتصاد ایران و جهان به نمایش گذاشته‌اند نمونه ای از این توانمندی هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان گفت: مهارت‌های ارتباطی و به کارگیری تفکر شبکه ای از جمله توانمندی های زنان کارآفرین است که از نظر برخی نقش آنها را در این حوزه برجسته تر می سازد و استان یزد می تواند با سرمایه گذاری بر این موضوع جریان جدیدی از کارآفرینی به ویژه در مشاغل دانش بنیان و خُرد را آغاز و از اثرات مثبت آن سایر بخش ها را نیز بهره‌مند سازد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.