به گزارش ایرنا، جمال رازقی جمعه در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: تلاش کردیم نقش اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی استان را به صورت علمی و با محوریت رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار در استان ایفا کنیم؛ بنابراین برای اینکه بتوانیم مشورت های صحیح و موثر ارائه دهیم اقدامات و کارهای خوب و بزرگی انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با آنکه مساله اقتصاد اولویت اول کشور است و مقام معظم رهبری نیز چند سال اخیر را در زمینه اقتصادی معرفی کردند، تاکنون حضور نماینده های مردم فارس در مجلس در اتاق بازرگانی استان بسیار کمتر از دوره های قبل است و از 18 نماینده فارس حداقل 10 نفر از آنها را در اتاق شیراز ندیده ایم .
رازقی گفت: سوق دادن افکار عمومی به تولید ثروت در کشور موجب تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود؛ اما متأسفانه امروز تولید در کشور دچار بحران قیمت تمام شده است که مانع رقابت کالای ایرانی در داخل و خارج شده است.
رازقی افزود: اصلاح نظام بانکی کشور تنها با جراحی عمیق امکان پذیر است و اگر به این اقتصاد بیمار هرچه سریع تر رسیدگی نشود خسران بیشتری را باید تحمل کنیم.
وی با بیان اینکه رشد اقتصاد استان نیاز به حمایت های نماینده ولی فقیه در استان دارد، بیان کرد: اقتصاد کشور متاثر از موانع و مشکلات داخلی تخریب شده است که امیدواریم تولید و اشتغال پایدار در استان فارس رونق گیرد.
عباس ابوقداره عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس هم گفت: اگر مساله تولید در کشور حمایت و تشویق نشود روزبه روز بر مشکلات افزوده می شود و این درحالی است که عمده ناهنجاری ها در کشور ریشه در مساله اشتغال و بیکاری دارد.
وی اضافه کرد: مهمترین اتفاق در حوزه اقتصاد پرهیز از تصمیم های آنی و غیرکارشناسی است که روند موجود بیانگر این است که بخش های تصمیم ساز در کشور و استان از نظریات و راهکارهای بخش خصوصی بیش از گذشته بهره گیرند.
خسرو فروغان دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: بسیاری از تصمیم ها در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد به دلیل ارائه اطلاعات و نگاه غیر واقعی به مدیران و مسئولان است که بهره گیری از نظریات کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند موجب تصمیم گیری سازنده، کارآمد و موثر تر شود.
یوسف صلاح الدین ایزدفر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس هم گفت: اقتصاد در همه دورانها از مهمترین بخش ها در جامعه بوده است که در شرایط فعلی کشور بخش اقتصاد نیاز به توجه و تصمیم های کارشناسی دارد.
وی افزود: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و انتقادهای کارشناسان در اتاق با هدف بهبود وضع اقتصادی است.
یلدا راهدار عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: آینده پژوهی در حوزه برنامه ریزی و اقتصاد کلان کشور موضوع مهمی است که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است و ما بنا بر نیاز امروز بخش اقتصاد کشور مرکز آینده پژوهی را در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی کرده ایم.
وی بیان کرد: همچنین با هدف بهبود فضای کسب و کار در استان دو دفتر سلامت محوری برای آسیب شناسی و کاهش ریشه های فساد اداری مرتبط با بخش خصوصی و تبادل تکنولوژی برای ارائه فناوری های به روز به بخش اقتصادی استان در اتاق بازرگانی شیراز فعال است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به فعالان اقتصادی فارس ارائه دهیم.
راهدار اظهار داشت: باوجود مشکلات فراوان برای حضور فعالانه زنان در جامعه، زنان استان فارس در حوزه اقتصادی و اجتماعی حضور فعال و خوبی دارند که نیاز است از این قشر موثر در استان حمایت بیشتری شود.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.