مهدی غیب اللهی روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولید به همت هشت هزار بهره‌بردار (کشاورز و روستایی) با وجود مشکل کم‌ آبی به روش های نوین تولید ‌می شود .
به گفته وی در سال 1357، سطح زیرکشت پنج هزار هکتار و میزان تولید سالانه 20 هزار تن بود که در اجرای طرح خودکفایی بخش کشاورزی این عدد به 15 هزار هکتار و میزان تولید به 190 هزار تن رسید.
این مسئول ارشد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و تداوم خشکسالی، پس از پیروزی انقلاب طرح آبیاری نوین در چهار هزار هکتار اجرا شد.
غیب الهی بیان کرد: توسعه کشت محصول کم آبخواه و سازگار با شرایط اقلیمی مانند پسته، محصول گلخانه‌ای، گیاهان دارویی ، انار و ... از دیگر دستاورد‌های چهار دهه گذشته است.
وی خاطر نشان کرد: ابرکوه یکی مناطق مهم تولید بخش‌ دامی و کشاورزی استان یزد است که در تولید برخی محصول رتبه اول تا سوم استان را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به رشد 45 درصدی بهره ‌وری کشاورزی از سال 1368 تاکنون اظهار کرد: افزایش تولید محصول از800 گرم به 1.5 کیلوگرم به ازای مصرف هر مترمکعب آب، یکی از بارزترین نتایج این اقدامات است.
وی ارتقاء ضریب مکانیزاسیون به 1.6 اسب بخار در هر هکتار با نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی را از دیگر دستاوردها ذکر کرد.
35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.