به گزارش ایرنا عباس ملازینلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره یاد شده در 2 گروه سنی 14 تا 17 سال و 18 تا 21 سال در سراسر جهان برگزار می شود و شرکت در آن برای تمام افراد در این گروه سنی در دنیا اعم از اینکه شهروند شهر میراث جهانی باشند یا نه، امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: موضوع این جشنواره 'اگر من در یک شهر ثبت شده در میراث جهانی قصد گردشگری داشته باشم، از کجاها بازدید خواهم کرد و چرا! ' است.
دبیر جشنواره یاد شده با بیان اینکه زمان فیلم نباید بیشتر از 5 دقیقه باشد افزود: همچنین آثار حتما باید با سه زیرنویس فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی ارائه شود.
ملازینلی ادامه داد: علاقه مندان باید تا 11 اسفند ماه آثار خود را برای شرکت در جشنواره در سایت جشنواره آپلود و به صورت DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی افزود:این جشنواره با هدف دستیابی جوانان به دانش و آگاهی بهتر از شهر میراث جهانی، القاء درک قوی تر از تعلق و غرور در مورد میراث جهانی و فرصت دادن به جوانان به منظور بیان نظرات از طریق دیدگاه شخصی خود در مورد میراث جهانی و همچنین در مورد شهر خودشان، برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم یزد، شهر میراث جهانی، 18 اسفندماه در یزد برگزار می شود خاطر نشان کرد: در نهایت 2 فیلم برگزیده در هر گروه سنی، برای حضور در مرحله بین المللی جشنواره، به سازمان شهرهای میراث جهانی (OWHC) معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره از طرف انجمن شهرهای میراث جهانی ارائه شد که مقر آن در کانادا است افزود: فینال این جشنواره قرار است در یکی از کشورهای اروپایی برگزار شود.
ملازینلی یادآور شد: شهرهایی می توانند در این جشنواره‌ها شرکت کنند که حداقل سه سال از عضویت آنها به عنوان شهر میراث جهانی گذشته باشد اما از آنجا که یزد در انجمن شهرهای میراث جهانی فعال بوده، می تواند با گذشت تنها یک‌سال از عضویتش در انجمن، در این جشنواره شرکت کند.
بخشی از محدوده بافت کهن یزد 18تیر سال 96 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.