به گزارش ایرنا ، علیرضا آشناگر شنبه در آئین افتتاح همزمان طرح های عمرانی شهرستان میامی در سالن ابن یمین فرومدی افزود: گرامیداشت ایام الله دهه فجر پاسداشت رشادت شهدای عزیزی است که از جان خودگذشتند تا انقلاب به پیروزی برسد و بساط ظلم و جور برچیده شود.
استاندار سمنان بااشاره به اینکه استقلال سیاسی نظام جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است گفت: در این چهاردهه از انقلاب اسلامی ، هیچ سیاستی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل نشده و این یک افتخار تاریخی برای کشوراست.
وی با اشاره به اینکه نسل های قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی بهترین راویان انقلاب هستند اضافه کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دستاوردها و همچنین کارنامه 40 ساله نظام باید برای جامعه بویژه نسل جوان بازگو شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از اهداف نظام افزایش نقش مردم درسرنوشت کشور می باشد ، افزود: ازابتدای انقلاب مردم در عرصه های مختلف ازجمله راهپیمایی ها،انتخابات ودیگرعرصه ها حضور بی نظیر خود و اقتدار کشور را به رخ جهانیان کشانده اند.
آشناگر گفت: مردم ایران در مناسبات سیاسی وحقوقی برای اعتلای کشور واردصحنه شده ونقش بسزایی دارند.
استاندارسمنان بااشاره به دانش هسته ای کشور تصریح کرد: جوانان کشور باهمت مسئولان واردصحنه رقابت شدند و در صنایع دفاعی توفیقات بزرگی داشته اندو از این پس هم در شرایط سخت تحریم دسیسه های دشمنان را ازبین خواهیم برد.
آشناگر بااشاره به تقدیم بیش از 140شهید توسط مردم شهرستان میامی در جنگ تحمیلی گفت : امروز همه ما مدیون شهدای کشور هستیم و باید باتاسی به شهدا از آرمان های نظام دفاع کنیم .
وی درادامه بااشاره به ظرفیت های فراوان درحوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی میامی گفت: باتوجه به اینکه 88 درصدجمعیت میامی در روستاها زندگی می کنند، فرصت بسیار مناسبی است و باید ازاین ظرفیت استفاده شود .
وی گفت: میامی با تولید سالانه محصولات مختلف می تواند تولید ثروت نماید.
استاندار سمنان بااشاره به مشکلات حوزه آب درکشور تاکید کرد: این شهرستان منابع آبی فراوانی دارد و باید به نحو مطلوب استفاده شود.
آشناگر با به اهمیت حوزه کشاورزی شهرستان میامی اشاره کرد و افزود: اجرای الگوی کشت مناسب در این شهرستان ضروری است .
وی بااشاره به وجود آب فراوان دراین شهرستان گفت : تولید آب زیاد دراین شهرستان بستر مناسبی است ونیازمند راهکارها برای سرمایه گذاری است.
اشناگر بااشاره به وجود 21معدن فعال میامی گفت: استخراج از معادن نیازمندبرداشت اصولی است و معادن گرانبهای این شهرستان باید به طور شایسته بهره برداری شود وحقوق دولتی را نیز معدن داران پرداخت نمایند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: باید مطالعات و خدمات اجتماعی دراین شهرستان درموضوع معادن صورت پذیرد وازنیروهای کار این شهرستان نیز استفاده شود، انتظار است سازمان صنعت ،معدن و تجارت نظارت کافی بر استخراج معادن داشته و به دنبال فرآوری معادن باشد.
وی گفت: شهرستان میامی باید بیشترین سهم استفاده از تسهیلات اشتغالزایی استان رادارا باشد و ازاین فرصت استفاده کند.
آشناگر گفت : اعتبارات امسال دراین شهرستان نسبت به پارسال افزایش یافته است ، مسئولان برای استفاده از تسهیلات تلاش و اقدام جدی کنند.
استاندار سمنان با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری افزود: صنایع دستی وگردشگری این شهرستان باید رونق یافته و نیازاست نسبت به تجهیز کاروانسراهای اقدام جدی صورت پذیرد.
آشناگر گفت: این شهرستان علاوه بر شهدا ، دارای شعرای نام آور و شخصیت های علمی و فرهنگی بسیاری است که این امر نشان از فرهنگ غنی مردم شهرستان است.
وی ادامه داد : در شهرستان میامی باید به صنعت میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری توجه بیشتری شود و از ظرفیت این شهرستان به خوبی استفاده شود .
به گزارش ایرنا، استاندار سمنان روز شنبه به شهرستان میامی سفر کرده و پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شهیدان در شورای اداری و افتتاح همزمان طرح های عمرانی ، نواختن زنگ انقلاب ،افتتاح کارخانه تابش بافت، افتتاح اجرای سیستم آبیاری نوین ،گازرسانی به روستای عباس آبادشرکت کرد.
بازدید از کاروانسرای میاندشت، بهره برداری از واحد اشکان منطقه میاندشت ،دیدار با خانواده چند شهید و خانواده تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه های استاندار سمنان است.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.