به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان روز شنبه در همایش دست اندرکاران ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی افزود: مردم هم امید داشته باشند که مدیران آنها به دنبال رفع مشکلات هستند و با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم شاهد تولید رضایتمندی و اعتماد بین مردم و مسئولان باشیم.
وی بیان کرد: اعتماد بخشی به جامعه از اولویت هایی است که حتما باید در دستور کار دستگاه های مختلف اجرایی قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: گزارش دستاوردهای چهل ساله نظام از طریق رسانه ها و مصاحبه با آنها به مردم ارائه شود و گزارش ها شکل اقناعی، صادقانه، دقیق، ملموس و قابل فهم برای همه اقشار جامعه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه از ارائه آمارهای طولانی خودداری شود افزود: مردم حوصله شنیدن آمارهای طولانی را ندارند و گزارش های ما باید قابل فهم و منطقی باشد و تلاش شود اثر اطلاع رسانی و ارائه آمار در کیفیت زندگی مردم مشخص بوده، کاملا ملموس باشد و آمارها شکل فضایی و تخیلی نداشته باشد.
معتمدیان اظهار داشت: مسئولان در ایامی که در شهرستان ها حضور پیدا می کنند حتما با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و حضور مسئولان بین مردم در شرایطی که آنان در سختی به سر برده و مشکلات دارند، موثر است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم از نزدیک مشکلات مردم را احصا و جمع بندی کنیم و برنامه ای برای رفع مشکلات داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان تقویت همگرایی، انسجام، وحدت ملی بین آحاد مردم و قومیت ها، مذاهب و اقشار مختلف را با توجه به تهدیدهای خارجی ضروری دانست و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که همه دشمنان نظام به دنبال ائتلاف و همگرایی هستند.
وی بیان کرد: در 40 سال گذشته صدها نشست ائتلاف و همگرایی بین معاندان نظام برگزار شده و در دکترین امنیت ملی و استراتژی بلندمدت ایالات متحده آمریکا ائتلاف ضدانقلاب به عنوان یک دستور کار بوده است که سال ها تلاش کردند و به نتیجه نرسیدند و نشست هایی که در کشورهای مختلف برگزار می شود و نشست اخیر که در لهستان مطرح کردند در همین راستاست که بتوانند ائتلاف و همگرایی ایجاد کنند.
معتمدیان گفت: بعد از 40 سال شاهدیم گروه های ریز و درشتی که سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفتند با مرام و مکتب های مختلف از چپ ترین جریانات مارکسیستی تا رادیکال ترین جریانات راست مثل قوم گراها و تجزیه طلب ها کنار هم قرار گرفته و اتحاد ایجاد کردند و یک هدف مشترک را با وجود همه اختلافاتی که با هم دارند دنبال می کنند و آن هدف هم پروژه براندازی جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: در شرایطی که محورهای مختلف ائتلافی در سطح منطقه در حال شکل گیری است در داخل کشور نیازمند اتحاد، همدلی و انسجام بین آحاد مردم و مسئولان هستیم و این از اولویت های بسیار مهم است که همه ما وظیفه داریم در این راستا قدم برداریم.
معتمدیان ادامه داد: در سفرهایی که مسئولان ملی و استانی در شهرستان ها حضور پیدا می کنند استدعا دارم به عنوان یک دستور تشکیلاتی به همه مدیران می گوییم از هر گونه هزینه های تشریفاتی، تبلیغاتی و راه اندازی کاروان ها به شدت خودداری کنند و فقط افرادی که نیاز است در بازدیدها حضور یابند.
وی گفت: در بازدیدها و سرکشی هایی که مدیران دارند در مناطق و شهرستان های مختلف باید در مناطق محروم و مناطق کم برخوردار حضور یایند البته حضوری که منجر به رفع مشکل مردم شود چون ما به دنبال حضور تبلیغاتی نیستیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به مصادف شدن ایام دهه فجر با ایام فاطمیه رعایت ملاحظات و شئونات به طور کامل در برنامه ریزی ها باشد و امیدواریم همه مسئولان همه توان خود را برای اجرایی کردن سیاست های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کنند.
وی با اشاره به اینکه 40 سالگی سن کمال است افزود: انقلاب اسلامی ایران در سن پختگی است و امسال برنامه ریزی هایی که در سطح کلان انجام شده متفاوت با سال های قبل است لذا امیدواریم مردم تحول جدی در اجرای برنامه ها در سطح کشور در شهرها و روستاها ببینند.
معتمدیان گفت: تلاش می کنیم مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هرچه باشکوه تر و بر محوریت مردم انجام شود و باید تلاش کنیم از فرصت ایجاد شده در شرایط حساس کنونی که کشور در آن قرار دارد، با توجه به هجمه های معاندان، کشورهای استکباری و فعالیت اپوزسیون ضدانقلاب علیه ما برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی، دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف برای مردم تشریح و تبیین کنیم.
وی افزود: شعار محوری خوبی که برای دهه فجر انتخاب شده با عنوان «افتخار به گذشته، امید به آینده» باید سرلوحه کار باشد و تلاش کنیم اقشار مختلف مردم به ویژه جوان ها را که شرایط قبل انقلاب را درک نکردند با هداف و آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی ما در مقطع کنونی این است که نظام جمهوری اسلامی را به عنوان مولود بزرگ انقلاب اسلامی و یگانه نظامی که دارای جامعیت کامل و کارآمدی در برقراری نظام مردم سالاری دینی و حفظ استقلال در عرصه های بین المللی است، معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: باید به امنیت کشور تاکید کنیم و این امنیت مثال زدنی حاصل تلاش نظام ما در 40 سال گذشته با وجود همه تهدیدهای خارجی است که نظام ما در این مدت داشته است.
معتمدیان با اشاره به فتنه های مرزی، قومی و مذهبی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، ترورها و ناامن سازی هایی که دشمنان انقلاب اسلامی و صدها گروه و گروهکی که منشا خارجی داشتند و تلاش می کردند پروسه براندازی جمهوری اسلامی را طی کنند همه اینها در 40 سال گذشته با اقتدار نظام و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی کشور مدیریت شد و یکی از افتخارات ما امنیت مثال زدنی است که کشور از آن برخوردار است.
وی بیان کرد: اگر دشمنان به دنبال این بودند که کشور را در داخل با ناامن سازی درگیر کنند امروز به عنوان قدرت نخست منطقه هستیم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در حدی است که در گذشته در جنگ تحمیلی باید از مرزهای خود دفاع می کردیم و امروز مرزهای امنیتی ما در سواحل مدیترانه است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر در شرایط کنونی می بینیم که جبهه معاند غربی، عبری و عربی دست به دست هم داده تا مقابل جمهوری اسلامی بایستند نشان از ترسی است که از اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه دارند.
وی تصریح کرد: صدای جمهوری اسلامی به اقصی نقاط جهان رسیده است و حرف نخست در منطقه را جمهوری اسلامی می زند.
معتمدیان گفت: حمایت های جمهوری اسلامی در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین و یمن موجب شده که مستضعفان و انقلابیونی که در منطقه هستند به پا خاسته و مقابل استکبار بایستند که نشان از اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی دارد.
وی بیان کرد: اگر دشمنان نظام در شرایط فعلی به دنبال جنگ نیستند ناشی از بازدارندگی های دفاعی، نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی است.
معتمدیان گفت: دشمنان نظام به دنبال این هستند که از راه هایی مثل تحریم ها بر مردم فشار بیاورند.
وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد واگرایی در جامعه است تا مردم مقابل نظام قرار گیرند و همه اینها ناشی از ضعف و زبونی دشمنان ما و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمن از همه ظرفیت های خود استفاده کرده تا مانع صدور انقلاب اسلامی به جهان شود.
در این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار از مجموعه مستند «از آن روزها» تولید صدا و سیمای خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر رونمایی شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.