دکتر سیدمحمدهادی ایازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: کمکهای خیران در بخش سلامت ستودنی است و در کشور خیرانی هستند که در طرح های بزرگی چون ساخت بیمارستان و مراکز جامع سلامت هزینه کرده اند اما باور داریم که همه مردم ایران ما را در رفع بخشی از مسائل و مشکلات این حوزه کمک کردند.

** فعالیت 732 سمن سلامت در کشور
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 732 سمن و 890 موسسه خیریه سلامت در کشور فعالیت می کنند.
دکتر ایازی افزود: بنابر توصیه رئیس جمهوری مجمع ملی سلامت سال گذشته تشکیل شده و برگزاری مجمع سلامت استان ها به ریاست استانداران و شهرستان ها به ریاست فرمانداران در دستورکار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون مجمع سلامت استان ها و 350 شهرستان کشور برگزار شده، اظهار داشت: یکهزار و 530 کانون محله سلامت در کشور فعال است که این تعداد تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به هفت هزار مورد می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: کانون های سلامت مجموعه های سازمان یافته مردمی هستند که می توانند نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا کنند.
ایازی، اجتماعی شدن سلامت با مشارکت مردم را مهمترین رویکرد مجمع های سلامت دانست و افزود: به عنوان مدیران نظام سلامت حداکثر برای 25 درصد مردم قادر به نقش آفرینی هستیم و تامین سلامت 75 درصد دیگر با همکاری و مشارکت مردم و سایر دستگاه ها قابل تحقق است.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مشارکت مردم، همکاری بین بخشی، افزایش سواد سلامت، عدالت و کنترل کاهش آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های این معاونت در وزارتخانه است.
دکتر ایازی برای شرکت در مجمع سلامت محله اسکان و آیین تجلیل از پروفسور حسین ملک افضلی اردکانی به یزد سفر کرده است.
کانون سلامت محله در استان یزد فعالیت دارد اما با توجه به تعداد محله‌ها درمجموع نیاز به ایجاد 486 کانون سلامت احساس می شود.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در این استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
2088/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.