علی کاظمی باباحیدری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا در خصوص نشست خود با مسوولان بیمه و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود : در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مسوولان استانی بر احداث این بیمارستان تاکید کرده بودند.
وی تصریح کرد : در این زمینه تلاش می شود تا ردیف اعتباری در مجلس شورای اسلامی و مصوبه ماده 23 برای ایجاد بیمارستان یک هزار تختخوابی در استان نیز اخذ شود.
به گفته وی، فاز نخست این بیمارستان 504 تختخوابی خواهد بود و در نهایت پس از اخذ مجوزهای لازم این بیمارستان به یک هزار تختخوابی ارتقا می یابد.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت : انتظار است سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص اعتبار کامل برای ایجاد بیمارستان یک هزار تختخوابی را به چهارمحال و بختیاری اختصاص دهند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت : در این نشست مقرر شد کارانه یک سال اخیر واحدهای بیمارستانی پرداخت شود چرا که یکی از دغدغه های کادر درمانی دریافت کارانه های معوق است.
کاظمی یادآور شد : یکی از مشکلات بخش بیمارستانی استان بدهی بیمه ها بود که قرار است حدود 350 میلیارد ریال از آن وصول شود و میزان بدهی بیمه ها به بیمارستان های است نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 30 متخصص در رشته های مختلف پزشکی را به استان اختصاص داده است که تعدادی از این متخصصان در شهرستان های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ مستقر می شوند.
به گفته وی، تا پایان دی ماه امسال نیز مرکز دیالیز شهرستان کوهرنگ که یکی از نیازهای شهرستان است، به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان است و تعداد تخت بیمارستانی در این استان هم اکنون یک هزار و 330 تخت فعال است که این تعداد جوابگوی جمعیت استان نیست و یک هزار و 700 تخت بیمارستانی کمبود دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.