به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مهدیشهر در فرمانداری این شهرستان در قالب سفر کاروان و تدبیر و امید به استان سمنان، افزود: برخی فحاشی می کنند و وقتی می گوییم چرا، می گویند آزادی است و باید نقد کرد و این هم نقد است.
وی تاکید کرد: حرف زدن ساده است و عمل کردن بسیار مشکل است و آن هم عملی که نمایشی نباشد و صادقانه، مخلصانه و امین باشد.
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه کار اجرایی در کشور بسیار مشکل است، اضافه کرد: بعد از چهل سال از انقلاب همچنان مرز بین نقد و تخریب در کشور مشخص نیست.
وی با اشاره به این که کار در کشور سخت و کار اجرایی از آن سخت تر است، بیان کرد: اداره کشور در چنین شرایط منطقه ای کار دشواری برای مقامات کشوری است.
قاضی زاده هاشمی، اداره کشور در چنین شرایطی برای رئیس جمهوری آسان نیست، یادآور شد: در چهره دکتر روحانی در مقایسه با پنج سال گذشته به طور کامل هویدا است که روزهای سختی را می گذرانند.
وی اقدامات برای رضای خدا، اسلام و کشور را ارزشمند برشمرد و افزود: دکتر روحانی برای رسیدن به آرمان ها هر چه هزینه کنند، باارزش است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نبود وحدت در جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن منابع و ذخایر مختلف، یکی از معضل هایی است که منجر به محقق نشدن اهداف می شود.
وی بیان کرد: مسائل را باید اصلی و فرعی و نیز حاشیه ها را از متن دور کرد.
وی به ضرورت‌ همدلی و همراهی در شرایط کنونی کشور تاکید و اشاره کرد: در زمان کنونی به همدلی در کشور برای گذر از ناملایمات نیاز داریم.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در همه دوره ها با جود این که در کشور سخن از وحدت و همدلی است، اما در عمل شاهد خلاف آن هستیم.
وی با بیان این که گاهی از مساله وحدت در کشور غفلت می شود، گفت: مخفی کردن نبود وحدت در کشور مشکلی را حل نمی کند.
وزیر بهداشت افزود: با وحدت و همگرایی در بین مسوولان در مقابل شرایط تحمیلی دشمنان نظام، قدرت و مقاومت کشور افزایش می یابد و این مساله در سرنوشت ملت ایران نقش دارد.
وی با اشاره به تلاش دولتمردان در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، ابراز داشت: بازگشت به گذشته و زندگی بانشاط و توام با آرامش در استان سمنان تنها مساله ای است که دکتر روحانی را آرام می کند.
وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: کشور در منطقه ای ناآرام قرار گرفته و کانون توجه قدرتمندان بین المللی است.
وی گفت: ذخایر غنی در کنار عقب ماندگی موجود در منطقه خاورمیانه منجر به ایجاد برخی طمع ورزی های قدرت های دنیا شده است.
قاضی زاده هاشمی افزود: ظرفیت های منطقه تشکیل جریان های شبه تروریستی و تروریستی در منطقه خاورمیانه را باعث شده است.
وزیر بهداشت و درمان گفت: امید است که سفر رئیس جمهوری منشا خیر و برکت برای استان سمنان باشد و به طور قطع اثراتی در مناطق مختلف این دیار دارد.
وی با اشاره به این که احداث بیمارستان مهدیشهر بر عهده وزرات راه و شهرسازی است، افزود: بیمارستان نیمه تمام مهدیشهر باید تعیین تکلیف شود و اجرای ساخت آن هر چه زودتر به پایان برسد.
وی در خصوص خانه های بهداشت روستایی، بیان کرد: مجلس برای این وزارتخانه مبنی بر این که برای هر یکهزار نفر خانه بهداشت روستایی وجود داشته باشد، تعیین تکلیف کرده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات و معضلات اقتصادی در مناطق روستایی کشور، بیان کرد: کوچ اجباری و مهاجرت روستاییان، جمعیت این مناطق را کاهش داده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید قانون را در زمینه خانه های بهداشت روستایی اجرا کند.
وی اضافه کرد: اقدامات و فعالیت ها باید به سمت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان سمنان و شهرستان مهدیشهر باشد.
وزیر بهداشت به نقش بخش خصوصی در رونق اقتصادی اشاره و تصریح کرد: تسهیل در روند امور سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذران در راستای توسعه و رشد اقتصادی منطقه اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: دولت ها تنها مسوول ایجاد اشتغال در نظر گرفته نشوند، بلکه آن ها وظیفه فرصت اشتغالزایی را دارند‌.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ضرورت رفع قوانین دست و پاگیر در جذب سرمایه گذاران تاکید و اضافه کرد: مسوولان منطقه ای در جذب سرمایه گذاران به منظور شکوفایی اقتصادی اهتمام ورزند.
به گزارش ایرنا، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان 70 طرح برای توسعه این استان پیش بینی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه های مختلفی در این استان دارد.
سخنرانی مردمی در جمع مردم شاهرود، شرکت در اجلاس سراسری نماز، سخنرانی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان استان و حضور در شورای اداری استان سمنان از جمله برنامه های رئیس جمهوری در این سفر دو روزه است.
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان ، جمعی از وزرای کابینه روحانی نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرای ده ها طرح مختلف به شهرستان ها سفر خواهند کرد.
روحانی پیش از این در فروردین ماه 95 همراه با کاروان تدبیر و امید به استان سمنان سفر کرده بود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.