به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز یکشنبه درآئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: وی تصریح کرد: در قبل از دولت تدبیر و امید تنها هفت شهرستان استان بوشهر دارای بیمارستان بودند این درحالی است که امروز تمام 10 شهرستان استان دارای بیمارستان هستند.
وی گفت: همچنین در بخش بهداشتی نیز باتوجه به امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی براجرای 176 پروژه بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و مرکز بهداشتی امروز 100 پروژه احداث، 50 مرکز در حال تکمیل و مابقی تا سال 1404به پایان می رسد.
استاندار بوشهر یادآورشد: برهمین اساس میانگین سنی مراکز بهداشت در استان بوشهر از 26 سال به 10 سال کاهش می یابد.
وی با اشاره به کمبود نیروی پزشک و پرستار در استان بوشهر گفت: باتوجه به اجرای پروژه های قابل توجه به بخش بیمارستانی و افزایش تختهای بیمارستانی در آینده تامین نیروی انسانی متخصص بومی به خصوص در بخش پرستاری از نیازهای مهم استان است.
سالاری گفت: مسیر توسعه بهداشت و درمان در استان بوشهر با همت مردم و مسئولان دراستان پی گیری می شود و با ساخت سه بیمارستان در دست اجرا بیمارستان خلیج فارس بوشهر به مگا بیمارستان تبدیل می شود.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت از جمله طرحهای موفق دولت یازدهم است که رضایت 80 درصدی مردم را به دنبال داشته است.
علیرضا رئیسی افزود:در زمان حاضر تعداد تختهای بیمارستانی استان بوشهر از 798به یک هزار و 500 تخت افزایش یافته و براساس برنامه ریزیها تا سال 1400 باید به سه هزار و 565تخت افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست عدالت در دسترسی استان به خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر به سه قطب تقسیم شده است.
رئیسی تربیت نیروی انسانی بومی در سایر بخشهای بهداشت و درمان را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد و گفت:براساس برنامه ریزیها باید سالانه 180 دانشجو دراین دانشگاه پذیرش شود.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.