به گزارش ایرنا ، محمود شاکری شمسی روز شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید میبد از ذکاوت ، نظم خاص ، تعامل ، احاطه به قوانین شورا و وظایف از جمله ویژگی های بارز محمود اسد زاده شهردار سابق میبد یاد کرد و افزود : با توجه به فصل بودجه و بررسی لوایح آن لازم است شورا و شهرداری به الزامات مرتبط به آن عنایت ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به مشارکت های مردمی در میبد گفت : باید تلاش ها برای فراهم کردن بستر جذب مشارکت های مردمی در برنامه ریزی ها بیشتر لحاظ شود، همچنین بعد از تلاش برای به دست آوردن درآمد باید به چگونه هزینه کردن آن توجه داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد توجه به بخش خصوصی ، ایجاد درآمد پایدار و مدیریت بر هزینه را از جمله راهکارهای موفقیت در اداره امور شهر برشمرد.
وی همچنین هوشمند سازی و یکپارچه سازی ابزارهای هوشمند و ارائه میزخدمت الکترونیکی را از فعالیت های در دست اقدام ذکر کرد که می تواند صرفه جویی در وقت شهروندان و پیشگیری از آلودگی هوا را در استان یزد در پی داشته است .
شاکری شمسی تدوین و داشتن برنامه پنج ساله را در انجام امور ضروری عنوان کرد که ورود به هر سال می تواند برشی از انجام این برنامه باشد که در صورت نبود، دیگران خارج از سیستم آن آنگونه که می خواهند برای شهرداری برنامه خواهند گذاشت و گذشته از آن بی برنامه بودن نوعی درجا زدن است.
وی پیگیری طرح جداسازی آب خام از آب شرب به منظور بهره برداری بهینه از آب با روش نوین آبیاری را توصیه کرد.
شاکری شمسی در این مراسم علی رضا نقوی را به عنوان شهردار میبد معرفی شد.
همچنین نماینده مردم تفت و میبد گفت : متاسفانه با هزینه هایی که مردم تا به حال به عنوان عوارض پرداخته اند ، معضلی مانند نبود پارکینگ مناسب در شهر میبد دیده می شود.
کمال دهقانی فیروزآبادی بنای ساختمانی در شان شهرداری میبد را یادآور شد و افزود : درآمد پایدار شهرداری با ارسال مستقیم مالیات ها به سمت شهرداری به دنبال وضع قوانین افزایش می یابد.
رئیس شورای شهر میبد نیز توجه ویژه به تصویب طرح تفصیلی میبد را خواستارشد.
حسینعلی فلاح همچنین به عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری ، لزوم آگاه بودن شهرداری از واگذاری زمین در حریم شهرداری ، همکاری اداره های دولتی با شهرداری در پرداخت حق و حقوق شهرداری ، افزایش ارزش افزوده ، بها دادن به شورای شهر و اختیاراتی که دارد و... اشاره کرد.
چهارم بهمن ماه جاری محمدعلی طالبی استاندار یزد در حکمی با انتخاب « علیرضا نقوی» شهردار پیشین انارک شهرستان نائین از توابع استان اصفهان به عنوان شهردار منتخب شورای شهر میبد موافقت کرد.
نقوی 11 آذر ماه سال 1397 با چهار رای از مجموع آرای 6 عضو شورای شهر میبد به عنوان شهردار انتخاب و برای صدور حکم به استانداری یزد معرفی شد.
رئیس امور ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر شهرداری اصفهان، دبیر و مدیر دبیرخانه شورای اسلامی شهرستان اصفهان، مدیر کارگروه فرهنگی اجتماعی سند راهبرد توسعه شهر بهارستان(CDS)، رئیس کمیته فرهنگی مذهبی شورای اسلامی شهر بهارستان (دوره سوم)، مشاور برنامه ریزی شورای اسلامی شهرستان اصفهان، رئیس انتشارات شهرداری اصفهان، عضو شورای برنامه ریزی و راهبردی شهرهای جدید کشور، رییس مرکز آفرینش های ادبی قلمستان اصفهان و شهردار انارک از جمله سوابق نقوی است.
وی به دنبال استعفای محمود اسدزاده شهردار سابق میبد به دلیل اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، پس از طی مراحل تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح و صدور حکم از سوی استاندار یزد رسماً شهردار میبد شد.
استان یزد 21 شهر داردکه میبد، بفروئیه و ندوشن از جمله سه شهر شهرستان میبد است.
مطابق قانون احکام شهردار شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از سوی وزیر کشور و کمتر از آن با ابلاغ استاندار منطقه به عنوان شهردار معرفی می شود.
85 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد در 21 شهر سکونت دارند که وزیر کشور با انتخاب شهردار مرکز استان باید موافقت کند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.