فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان گفت: 90 درصد هزینه های پروژه های اجرایی از اعتبارات بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرجام فاضلی در نشست خبری سه تن از فرمانداران شهرستان های یزد به معرفی و تشریح وضعیت شهرستان خاتم در حوزه‌های‌علمی، بهداشت و درمان، اقتصاد و اشتغال، کشاورزی و... پرداخت و اظهار داشت: 91 عنوان برنامه با 25 کارگروه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد و مجموعا 394 برنامه عملیاتی می شود.

وی شاخص‌ترین برنامه در این ایام را افتتاح 233 پروژه برشمرد و ادامه داد: در سال های گذشته نیز چنین پروژه هایی نداشتیم اما در سال جاری 104 میلیارد تومان نیز برای این پرژه ها هزینه شده که 90 درصد آن از سوی بخش خصوصی هزینه شده است.

فرماندار شهرستان خاتم با بیان اینکه پروژه ها در حوزه صنعت و معدن، ورزش، آموزش و فرهنگی است اضافه کرد: شهرستان خاتم به جد در حوزه گردشگری برای پایداری صنعت گردشگری برنامه دارد تا اشتغالزایی و درآمدزایی پایداری داشته باشد که با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، کریدر ارتباطی شمال و جنوب کشور است.

وی شهرستان خاتم را پیوندگاه کویر و جنگل دانست و گفت: 64 هزار هکتار جنگل طبیعی با درختان بنه و بادام کوهی در امتداد کوه‌های زاگرس واقع شده و پناهگاه حیاط وحش حیواناتی چون خرس قهوه ای و گوزن و پرنده هوبره است.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از استان با آلاینده های زیست محیطی به عنوان یک چالش روبرو است اظهار داشت: خوشبختانه صنایعی که در این شهرستان مستقر است و برنامه هایی که دنبال شده آلایندگی زیست محیطی نداریم و امید است این رویه تداوم داشته باشد.

وی از دغدغه‌های این شهرستان را علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و صنایع سبز، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و بهبود وضعیت بهداشت و درمان برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه مولفه‌های توسعه در این شهرستان دیده می‌شود و در حال حاضر یک بیمارستان با 64 تختخواب ارائه خئمت دارد و 5 مرکز بهداشتی و 14 خانه بهداشت نیز فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به توسعه خدمات آموزشی در این شهرستان بیان داشت: بیش از 50 واحد آموزشی در شهرستان فعال است و درصد باسوادی بالغ بر 96 درصد است.

وی در ادامه با اشاره به اولیت های اصلی این شهرستان، راه را از اولویت های اصلی برشمرد و اظهار داشت: 520 کیلومتر راه آسفالته در ای نشهرستان است که نیمی از آن راه روستایی است.

فاضلی از انعقاد 40 میلیارد تومان قرارداد راه سازی با شرکت های پیمانکاری خبر داد و افزود: علی رغم وضعیت اقتصادی که در دولت است، کارگاه هایی که در زمینه راه و شهرسازی باید فعال باشند با قوت به روند کار خود ادامه داده و یک سوم از اعتبارات شهرستانی به این حوزه تخصیص یافته است.

وی وضعیت شرب و بهداشت آب مصرفی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تامین آب آشامیدنی با چاه های عمیق و نیمه عمیق با کیفیت مطلوب انجام می شود و نیازی به آب انتقالی از سایر نقاط کشور ندارد لذا با مدیریت مصرف از بروز مشکلات این حوزه پیشگیری کرده و این روند نیز تداوم دارد.

فرماندار شهرستان خاتم عمده فعالیت شغلی این شهرستان را کشاورزی برشمرد و گفت: 25 درصد از سطح زیرکشت استان در شهرستان خاتم است و محصولات استراتژیک کشور هم در این شهرستان تولید می شود.

وی در خصوص اشتغالزایی در این شهرستان با توجه به اینکه نخواستیم آلایندگی ایجاد شود اظهار داشت: نرخ بیکاری در این شهرستان 15 درصد است که زیبا نیست اما برای رفع بیکاری طرح های اشتغال روستایی پایدار و فراگیر دنبال شده و با توجه به اعتبارات و مصوباتی که منظور شده به 98 طرح تسهیلات پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان خاتم تصریح کرد: متاسفانه اعتبارات طرح های اشتغالزایی برای سال 97 هنوز ابلاغ نشده و به محض ابلاغ حتی در سال 98 نیز قابلیت پرداخت را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.