محسن صادقیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به منظور بهسازی جاده خضرآباد جلسه مختلفی با حضور مسئولان شرکت فولاد آلیاژی ، نیروگاه سیکل ترکیبی ، شرکت شهرک های فولادی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شده است.
وی افزود: در تمام این جلسه تأکید شده که تمامی واحدهایی که از این جاده استفاده می کنند باید سهم خود را برای بهسازی جاده پرداخت کنند.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به نوسانات قیمت قیر ، اداره کل راهداری ، هفته گذشته برآورد اولیه را درباره قیمت بهسازی و ترمیم این جاده انجام داده و امروز سهم هر مجموعه در این خصوص ابلاغ خواهد شد.
صادقیان با بیان اینکه در صورت عمل به تعهدات ، این کار در چند ماه پایانی سال انجام می شود ، خاطرنشان کرد: واحدهای مستقر در این مسیر ، سهم خود را به دو گونه می توانند انجام دهند یکی خود شرکتها با عقد قرارداد ، مورد تعهد شده را انجام دهند.
وی ادامه داد: روش دیگر این است که واحدهای تولید می توانند با سازمان مدیریت تفاهم کرده و سهم خود را به سایر منابع واریز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده با مبادله تفاهم نامه ، این کار را انجام دهد.
این مسئول درباره وضعیت جمع آوری نخاله های این جاده هم گفت: در سالهای گذشته ، مدیریت خاصی در مدیریت پسماندهای صنعتی در استان انجام نشده و این نخاله ها در سراسر شهر یزد در حال تخلیه است.
معاون استاندار یزد افزود: در سه ماه گذشته با تشکیل کارگروه پسماند استان در مرحله نخست برای جانمایی مکان مناسب برای تخلیه پسماندها و حمایت از بخش خصوصی در اجرای آن تصمیم گیری شده است.
به گفته صادقیان ، در همین راستان دو مکان در محدوده جاده یزد - طبس مشخص شد که در کارگروه امور زیربنایی مصوب و در کارگروه پسماند هم به تصویب رسید و امیدواریم از هفته آینده تخلیه زباله ها ساماندهی شده و از تخلیه آن در سایر مناطق جلوگیری شود.
بخش خضرآباد با جمعیتی افزون بر سه هزار نفر و وسعت یکهزار و 200 کیلومتر مربع و برخورداری از 23 روستا از بخشهای شهرستان اشکذر در استان یزد است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.