مهدی غیب الهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد جویای کار در این واحدهای دامی می‌توانند نسبت به پرورش گاو شیری و تولید گوشت قرمز با اخذ وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری فعالیت کنند.
وی اظهار کرد: با وجود کم‌آبی و تبعات ناشی از تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی زمینه تولید فرآورده‌های دامی به روش علمی در منطقه فراهم است.
این مسئول بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت : 100 میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 1397 به روستاییان شهرستان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شد.
غیب الهی ادامه داد: این مبلغ در اجرای 35 طرح پرورش دام سبک و سنگین ، ایجاد مشاغل خانگی ، پرورش زنبور عسل ، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه این منطقه در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌ های بالایی دارد، یادآور شد: با پرداخت تسهیلات ، تولید شیر از 50 تن در سال قبل هم‌اکنون روزانه به 65 تن افزایش‌ یافت.
وی افزود: تلاش داریم با توجه به افزایش ظرفیت‌هایی که در تولید شیر فراهم است، با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی روستایی و عشایری میزان تولید شیر تا پایان سال 1397به 2 برابر افزایش یابد که اشتغال خوبی در این بخش اتفاق خواهد افتاد.
این مسئول تأکید کرد: تحقق ایجاد اشتغال و تولید محصولات با کیفیت دامی از جمله اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی است.
غیب الهی بیان کرد: این منطقه رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی اضافه کرد: این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک‌ روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبور عسل و 50 نفر شتر است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره‌برداران، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار، تولید مرغ در سایز مناسب، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری‌های صنعتی و سنتی بخشی از این برنامه‌هاست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد هفته گذشته در نشست کارگروه اشتغال ابرکوه گفته بود: باید رویکرد اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان، با حداقل آب و حداکثر اشتغال باشد.
محمدحسین ریاحی بیان کرد: در ابرکوه، علاوه بر کشاورزی ، باید از صنعت گردشگری برای اشتغال پایدار با توجه به ظرفیت‌هایی که در صنعت گردشگری دارد ، استفاده کرد.
فرماندار ابرکوه هم با اشاره به آمار 14.1درصد بیکاری گفته بود: با وام‌های پرداخت‌شده و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری کاهش یابد.
محمد کاظمی نسب یادآور شد: امسال 820 میلیارد ریال وام اشتغال‌ در جلسه کارگروه مصوب شد که 430 میلیارد ریال آن به بانک‌های عامل معرفی شدند که در این زمینه 170 میلیارد ریال به متقاضیان ایجاد اشتغال پرداخت‌شده است.
به گفته وی با پرداخت این مبلغ وام زمینه اشتغال 252 نفر در زمینهٔ های مختلف ازجمله کشاورزی و دامداری فراهم‌شده است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.