به گزارش ایرنا، اسماعیل جلیلی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سمیرم افزود: سند چشم انداز بلند مدت این منطقه که در دست اقدام و تدوین است با توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی دنبال می شود.
وی به تداوم خشکسالی و کم آبی در بیشتر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: همکاری بین بخشی بویژه همراهی بانک ها با مردم و اجرای طرح های اشتغال زا ، کمک بزرگی به مردم توسعه است.
جلیلی گفت: هر منطقه و شهرستان ظرفیت های خاص خود را دارد که باید در برنامه ها و پیوست های کاری مسئولان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی در نظر گرفته شده و در مسیر همان استعدادها برنامه ریزی شود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه امروز برای شعار دادن دیر است ادامه داد: اولین خواسته مردم کار برای آنهاست و وظیفه مسئولان نیز برآوردن همین خواسته مردم است.
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: دولت در مسیر پیاده‌ سازی منویات رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد، سعی کرده که با استفاده از صندق توسعه ملی، سهم مناسبی را برای تقویت اقتصاد کشور تخصیص دهد.
محمد جعفرزاده فرماندار سمیرم نیز با اشاره به نارضایتی روستاییان از ضمانت های بانکی گفت: خشکسالی و بی آبی مشکلات زیادی برای ساکنان روستاها ایجاد کرده و بانک ها نباید با کاغذ بازی بر مشکلات این قشر بیفزایند.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم هم گفت: تداوم خشکسالی و بدهی بانکی در سمیرم مردم را بیکارِ بدهکار کرده است.
احمد تیموی از مدیران بانک ها و وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست کرد موضوع استمهال تسهیلات بانکی کشاورزان شهرستان سمیرم در خشکسالی بی سابقه امسال را در نظر بگیرند.
حدود 95 درصد از جمعیت 100 هزار نفری سمیرم در بخش کشاورزی فعال هستند.
این شهرستان در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.