محمد انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد مهارت های فنی وحرفه ای در روستاها می توان متناسب با شرایط بومی و منطقه ای مشاغل جدیدی را تعریف کرد و در این بخش سرمایه گذاری لازم را انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اقلیم حاکم بر مناطق روستایی و وقوع خشکسالی ها در سال های گذشته لزوم ارائه آموزش و تعریف مشاغل جدید را در کنار سایر خدمات به امری مهم و ضروری تبدیل کرده است.
انصاری، گردشگری را یکی از حوزه های مهم و اثرگذار در توسعه مناطق روستایی برشمرد و گفت که مناطق یاد شده دارای جاذبه های مختلفی هستند و حتی می توان از استان های کویری موفق در این بخش الگو گرفت و حتی مشاغل و سنت های قدیم را برندسازی کرد.
این مسئول ادامه داد: با این کار فرصتی جهانی برای بازدید توریست ها فراهم می شود و به نوبه خود گردش مالی فراوانی بدنبال دارد که هوشمندانه باید انجام گیرد.
وی اظهار داشت: در بحت تولید محتوا نیز می توان تورهای مجازی را در روستاهای هدف استان ایجاد کرد که از این ظرفیت برای پیشبرد برنامه های هدف اثرگذاری مثبتی را بدنبال دارد.
انصاری افزود: بر این اساس این اقدامات نباید در حد شعار باشد و همه مولفه ها یعنی آموزش، مهارت های شغلی، حرفه ها و مشاغل مرتبط را در کنار هم قرار داد.
وی اضافه کرد: این موضوع اهمیت بسزایی دارد، زیرا هدایت شغلی صحیح می تواند آینده خوبی را ترسیم کند، هم اکنون تسهیلات خوبی برای روستاییان در نظر گرفته شده که هدایت منابع لازم و آموزش ها نقش بسزایی در ایجاد شغل های پایدار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این تسهیلات باید بدون در نظر گرفتن کوچکترین سوء استفاده ای در اهداف تعیین شده بکارگیری شود که تحقق این مهم بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته به 13 هزار و 679 نفر معادل یک میلیون و 999 هزار و815 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان زنجان ارائه شد.
هم اکنون این اداره کل چهار مرکزاموزشی فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دارد.
بر این اساس 135 آموزشگاه آزاد در سطح استان زنجان در هر 2 حوزه برادران و خواهران در 44 رشته فعالیت می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.