نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایعات مطرح شده درباره تعلیق و لغو قرارداد شیرین‌ سازی آب خلیج فارس گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست و صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با تاکید بر لزوم تامین آب شرم مردم یزد اظهار داشت: اخیرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شایعاتی دست به دست می‌شود که قرارداد شیرین‌سازی آب خلیج فارس توسط هایفلاکس تعلیق یا لغو شده است در صورتی که چنین چیزی نیست و کار با قدرت و سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه لازم است در استان یزد بحث آب و انرژی حل شود ادامه داد: به فرض اینکه قرارداد شیرین‌سازی آب خلیج فارس تعلیق یا لغو شده باشد که در این صورت نخبگان و پژوهشگران در پارک علم و فناوری باید بتوانند این موضوع را حل کنند و با بومی سازی برای ادامه کار اقدام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله آب شرب برای مردم یزد حیاتی و ضروری است اضافه کرد: برای تامین آب شرب مردم باید در 40 نقطه از یزد آب شیرین‌کن داشته باشیم و اگر این کار انجام نشود و نتوانیم در این مورد اقدامی بکنیم نمی‌توانیم برای آب یزد حرفی بزنیم.

وی لازمه انجام کارها را تامین اعتبارات لازم دانست و اظهار داشت: پارک علم و فناوری و دستگاه‌های مربوطه برای تامین اعتبار در این زمینه اقدام کنند و با دست پر برای شروع کارها اقدام شود تا مردم هم متوجه دلسوزی مسئولان باشند.

موسوی بیوکی تخریب‌ها و حملات مکرر به خط لوله آب استان را تهدید برشمرد و عنوان کرد: استان یزد از حضور نخبگان و پژوهشگران توانمندی برخوردار است که این افراد می‌توانند تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و آب شیرین کن را در یزد بومی سازی و ساخت آن را نهادینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید وابستگی به خارج در بسیاری از امور قطع شود اضافه کرد: نخبگان و پژوهشگران در این زمینه دست به کار شوند و برای نجات استان و کشور اقدام کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی وظیفه مردم را استفاده بهینه از آب و رعایت الگوی مصرف بیان کرد و افزود: هم اینک تامین آب آشامیدنی به ویژه در روستاها یکی از مهمترین چالش های استان یزد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.