ذبیح‌الله زارع روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 100 واحد کوچک و بزرگ نساجی در استان فعالیت دارد.
وی افزود: استارتاپ ها ، کسب‌وکارهایی است که بر پایه فناوری و فنّاوری ایجاد می شود و به‌سرعت رشد می‌کند که چند سالی است در ایران موردتوجه قرار گرفت.
معاون شهرک‌های صنعتی یزد تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک در برنامه‌های امسال به استان‌ها ابلاغ کرد تا هر استان حداقل ، یک استارتاپ راه‌اندازی کند.
زارع درباره دلیل انتخاب نساجی به‌عنوان اولین استارتاپ صنعتی استان اظهار داشت: به دلیل مزیت‌های سرمایه‌گذاری ، تعداد بالای واحدها و نیز اشتغال قابل‌توجه ، این صنعت برای طرح در استان انتخاب شد.
وی با اشاره به همکاری دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌های دارای رشته نساجی اضافه کرد: این برنامه یک‌روزه در حوزه‌های رویدادی همچون توسعه برند ، شبکه بازار و صادرات ، طراحی پارچه و پوشاک ، توسعه فناوری‌ها و کاربری‌های جدید برگزار می‌شود.
این مسئول شروع طرح را بازدید دانشجویان یزد از واحدهای نساجی در 29 آبان عنوان کرد و ادامه داد: پنجشنبه هشتم آذرماه گام آموزشی اول در مرکز شتاب‌دهنده پیشگامان در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.
به گفته معاون شهرک‌های صنعتی یزد ، گام آموزشی دوم اولین رویداد استارتاپ صنعت نساجی 24 آذر ، گام آموزشی سوم در روز 28 آذر و برنامه رویداد ' ایده شو ' نیز پنجشنبه 29 آذر در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.
زارع با اشاره به آزاد بودن ثبت‌نام برای تمام علاقه‌مندان و ایده پردازان در این رویداد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت textile-event.ir در این طرح ثبت‌نام کرده و از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند.
وی یادآور شد: به نفر اول 25 میلیون ریال ، نفر دوم 15 میلیون ریال و به نفر سوم نیز 10 میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد ضمن اینکه آمادگی جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های برتر وجود دارد.
معاون شهرک‌های صنعتی یزد تأکید کرد: معتقدیم بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهه های کشور و استان یزد به‌جای کارجویی می‌توانند کارآفرین باشند و با ایده‌هایی که ارائه می‌کنند زمینه اشتغال سایر افراد را نیز فراهم کنند.
هم‌اکنون هزار و 59 واحد تولیدی در 13 شهرک صنعتی،یک منطقه ویژه اقتصادی و 17 ناحیه صنعتی با اشتغال‌زایی21 هزار و 600 نفر در استان یزد فعالیت دارد.
92درصد صنایع استان را خرد، کوچک و متوسط با 60درصد اشتغال صنعتی و 40 درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت تشکیل می‌دهد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.