سید جمال سجادی پور عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک طرح نیمه‌تمام پرورش مرغ گوشتی در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در ایجاد اشتغال و تولید بخش های کشاورزی و دامی استان هزینه می‌شود.
وی اظهار کرد: این میزان وام در راستای تولید و توسعه کشت محصول گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین با شرایط اقلیم خشک، ایجاد مشاغل خانگی، پرورش طیور ، زنبورعسل ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، شیلات و خدمات فنی و مهندسی کشاورزی هزینه خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطرنشان کرد: در زمان بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال پایدار هزار و هفت نفر در روستاها و مناطق عشایری استان فراهم خواهد شد.
سجادی پور تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هزار و 168 پروژه برای دریافت 2 هزار و 184 میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی در کارگروه اشتغال استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.
این مسئول ارشد کشاورزی استان یزد یادآور شد: در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال 2هزار و 494 نفر فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر ، 19 طرح در حوزه کشاورزی برای دریافت 270 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت مورد آن 83 میلیارد ریال وام دریافت کردند که در زمان بهره‌برداری طرح‌ها زمینه اشتغال 90 نفر فراهم خواهد شد.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشک‌سالی، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ، آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
هم‌اکنون حدود 6 هزار عشایر یزد در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم بخشی از تولیدات دامی استان را تأمین می‌کنند.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.