به گزارش ایرنا مهدی نوید ادهم عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین همایش ملی ایرانی و اسلامی دوره پیش‌دبستانی در یزد بابیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نیازمند یک تحول بنیادین است افزود: خیلی‌ها آموزش‌وپرورش را در چهار دهه گذشته ندیدند و اصلاً به دوره ابتدایی توجه نکردند.
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این سند بحث اصلی نظام تعلیم و تربیت است.
ادهم افزود: آموزش‌وپرورش کشور از زخم دیرین همچنان رنج می‌برد و با کاستی‌هایی روبروست بنابراین برای رفع این مشکلات باید سند تحول بنیادین را اجرا کنیم.
وی یکی از کلیدواژه‌های اصلی سند یادشده را هویت بیان کرد و گفت:دوره کودکی بهترین زمان هویت بخشی افراد است و دشمنان هم برای تضعیف انسجام، وحدت و هویتی ملی تلاش‌های زیادی می‌کنند.
دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش ، هویت قومی - محلی ، هویت ایرانی ، هویت اسلامی و هویت مدرن را از ابعاد هویت ایرانیان نام برد و خاطرنشان کرد : اکنون هویت مدرن ، مهمان ناخوانده‌ای است که وارد خانه‌های ما شده است.
وی اضافه کرد: باید تدابیری از سوی متصدیان تعلیم و تربیت صورت گیرد که هیچ بعدی قربانی دیگر نشود و بین آن‌ها توازن برقرار شود.
ادهم خاطرنشان کرد: عده‌ای هویت ایرانی – اسلامی را دوگانه می‌دانند و به نظرم هویت ما ایرانیان یک هویت واحد و به‌هم‌پیوسته است و ایرانیت و اسلامیت در هم تنیده است.
همچنین در این گردهمایی از برگزیدگان بخش های همایش با اهدا لوح قدردانی شد .
در بخش عکس فریده فرهنگی از گیلان، اسما اصغری از کرمانشاه و شهروز بائی از گلستان به ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش قصه‌گویی، نادیا بوستانی از یزد، دیاری رون از آذربایجان غربی به ترتیب حائز رتبه‌های اول و دوم شدند و مریم بابایی زاده از یزد و صبریا یوسفی از کردستان به‌طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.
در بخش آواها و نواهای بومی و محلی نیز فتانه شیرازی از کرمانشاه اول شد و رتبه دوم به‌طور مشترک به اسحاق شهریاری از سیستان و بلوچستان و فاطمه بحرانی از یزد رسید و سارا قربانی نژاد و میترا اقبالی از یزد به‌طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین در بخش فیلم کوتاه، محمد غزازانی از شهر تهران اول سیما درویش زاده از سیستان و بلوچستان دوم و رتبه سوم نیز از آن ژیلا نمرودی از سیستان و بلوچستان شد.
در رشته دکلمه خوانی نیز فاطمه بحرانی از یزد به مقام اول دست‌یافت، رتبه دوم به آتنا قیس و عطیه رخشانی هر دو از یزد به‌طور مشترک رسید و مریم چراغی از فارس نیز سوم شد.
نخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی ویژه دوره پیش‌دبستانی از دیروز( چهارشنبه) با حضور معاونان ابتدایی اداره‌های آموزش‌وپرورش استان‌ها و رئیسان پیش‌دبستانی سراسر کشور در یزد آغاز شد.
2 2 هزار و 200 اثر به دبیرخانه همایش در بخش مقاله، فیلم کوتاه، قصه‌گویی، عکس ، آواها و نواهای بومی - محلی و دکلمه ارسال شد.
از سوی هیات داوران از مجموع مقالات علمی 200 مورد پذیرفته شد که 52 مورد آن در قالب سخنرانی ارائه می‌شود و درمجموع از 20 اثر برگزیده در بخش های مختلف در اختتامیه همایش تجلیل می‌شود.
هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی آن‌ها در دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان ، نحوه بازنمایی آن‌ها در الگو هویت اسلامی ایرانی از محور‌های همایش است.
نقش فرایندهای اجتماعی در هویت‌یابی کودکان ، بازنمایی هویت اسلامی - ایرانی آن‌ها در رسانه‌ها ، سینما و فناوری‌های دیجیتال ارتباطی، اطلاعاتی و انواع هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن در الگوی هویت اسلامی با توجه به اسناد بالادستی آموزش‌وپرورش از دیگر محورهای همایش است.
در این گردهمایی 11 کارگاه آموزشی با موضوع‌های مختلف برگزار شد.
2088/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.