مریم خوشبخت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح سنجش سلامت که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش به مدت 25 سال اجرا می شود، در سال های اول فقط در شهر تبریز بود که هم اکنون در سراسر استان اجرا می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از بروز بیماری ها، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیازهای نوآموزان و مداخله به هنگام، پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت ها، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت های فردی کودکان و ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان اعلام کرد.
خوشبخت، تعداد مراکز سنجش سلامت در استان را 47 پایگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 13 مرکز در تبریز، 2 پایگاه در مرند،2 پایگاه در مراغه و در هر کدام از بقیه مناطق یک مرکز به ارایه خدمات می پردازند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش این طرح شامل سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و جسمانی دانش‌آموزان اول ابتدایی است که دانش‌آموزان به همراه اولیای خود می‌توانند با مراجعه به پایگاه های ثابت و سیار در این طرح شرکت کنند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سال گذشته کمترین جامانده از سنجش به تعداد 336 نوآموز بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 75 هزار دانش آموز مورد ارزیابی قرار گیرند که 40 هزار نفر در پایه اول و 35 هزار نفر در مقطع پیش دبستانی قرار دارند.
خوشبخت، مهلت زمان سنجش سلامت را تا پایان مرداد ماه اعلام کرد و از اولیا خواست تا با توجه به مهلت مقرر، فرزندان خود را برای تشخیص اولیه و شناسایی موارد مشکوک به پایگاه‌ها برده و از سلامت همه جانبه فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن این طرح از سوی والدین خاطرنشان کرد: اگر نارسایی کودکان به موقع تشخیص داده شود، بطور قطع دانش‌آموزان با مشکل متعدد تحصیلی و سلامت جسمانی روبرو نمی‌شوند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.