معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش آذربایجان شرقی با تاکید براینکه خلق فرصت یادگیری با مداخله به موقع آموزش ایجاد می شود، گفت: استفاده از رویکردهای تلفیقی در ارتقای کیفیت آموزشی موثر است.
 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی زرافشان در جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در تالار معلم تبریز، اظهار کرد: نوآوری در آموزش و پرورش به عنوان یک جریان مستمر و نوعی نو شدن در نظام تعلیم و تربیت بوده و برای ادامه حیات آن امری ضروری است.

 
وی تصریح کرد: رویکرد برنامه درسی، فطرت گرایی توحیدی از طریق درک و اصلاح مداوم به منظور دستیابی به حیات طیبه دانش آموزان است.

 
زرافشان با بیان اینکه در اولویت سامان دهی باید به عوامل کیفیت بخشی گروه های آموزشی مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اخیرا کیفیت ایجاد شده سازمان آموزش و پرورش، باید حفظ شود.

 
وی با اشاره به برنامه درس ملی که نقشه یاددهی و یادگیری است، افزود: تحقق آن مستلزم نوآوری و تغییر در فرایند یادگیری است.


 
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بر حیات طیبه دانش آموزان تاکید دارد، گفت: هدف سند تحول بنیادین، آموختن مهارت خوب زندگی کردن است.
 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در برنامه درس ملی هفت عامل اساسی برای یاگیری و یاد دهی موثر ذکر شده است، افزود: این جشنواره نوعی حرکت در راستای تحقق موضوع یاددهی و یادگیری است.


 
زرافشان بیان کرد: با شناخت و بسط ظرفیت های وجودی دانش آموزان و خلق فرصت های آموزشی، زمینه درک و اصلاح موقعیت یادگیری بهتر ایجاد می‌شود.

 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش اظهار کرد: آزمون های تیمز وپرلز مانند دوبال برای ارزیابی توانمندی های دانش آموزان است.
 

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروزی بحث هنر برای تسهیل یادگیری دروس دیگر است، گفت: درهم تنیدگی دروس موجب تک بعدی پرورش دانش آموزان نمی شود.

 
زرافشان با اشاره به مطالبه مردم از دستگاه تعلیم وتربیت، افزود: دستگاه تعلیم و تربیت، دانش آموزان را با ذهنیت کل نگر پرورش دهد، دانش آموزانی که پدیده ها را به عنوان یک کل در نظر گرفته و تحلیل کنند.
 
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.