به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در جمع تعدادی از روحانیان شهرستان یزد افزود: برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید باید خاطره رزمندگان اسلام جمع‌آوری و تدوین شود.
وی ادامه داد: هیچ موضوعی در ارتباط با دفاع مقدس نباید از دید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب مدارس علمیه پنهان بماند و ضروری است ، فرهنگ شهادت روزبه‌روز گسترش یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد اظهار داشت: برای جمع‌آوری خاطره و مستندات روحانیان رزمنده باید ائمه جمعه و سایر دستگاه‌ها در کنار هم به‌صورت جدی اقدام کنند.
ناصری یزدی یادآور شد: در این خصوص باید جلسه‌های متعددی با رویکرد نحوه جمع‌آوری خاطره روحانیان بسیجی انجام شود که نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
امام‌جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به‌خوبی می‌دانند که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر آن‌هاست بنابراین به دنبال تخریب یا به فراموشی سپرده شدن این روحیه هستند.
ناصری یزدی بیان کرد: روحانیان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و باید مردم و نسل جوان در جریان فعالیت‌های آن‌ها قرار گیرند و این امر به همت متولیان حوزه علمیه و پیگیری تمام عوامل بستگی دارد.
در این دیدار تعدادی از روحانیان به اهمیت جمع‌آوری خاطره و انتقال آن به نسل جوان، برگزاری یادواره‌های شهدا، چاپ کتاب خاطره روحانیان رزمنده بسیجی و جلسات گفت‌وگو و هم‌اندیشی تأکید کردند.
یزد 20 حوزه علمیه و 2 هزار و 500 طلبه دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 200 شهید روحانی و یک هزار رزمنده بسیجی دوران دفاع مقدس دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.