حدود یکصد هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری یزد سالمند هستند.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این نهاد، محمدحسین جمال پور با اشاره به اینکه 35 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند افزود: 13 هزار و 12 نفر از مددجویان تحت حمایت، سالمندان بالای 60 سال هستند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 67 درصد سالمندان معیشت بگیر تحت حمایت، زن و 33 درصد مرد هستند،همچنین 575 سالمند بالای 60سال تحت حمایت، نیازمند نگهداری هستند و به علت کهولت سن و بیماری‌های مختلف، توانایی انجام کاری را ندارند.
وی یادآور شد: بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و سال گذشته 112 میلیارد و 584 میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی و تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی و اشتغال به آنان پرداخت شد.
این مسوول بابیان اینکه یکی از ضروری‌ترین نیازهای سالمندان، محبت و توجه به آنهاست افزود: در دین مبین اسلام، جایگاه رفیعی برای سالخوردگان در نظر گرفته‌شده و علاوه بر توصیه‌های مکرر خداوند متعال در قرآن در مورد احترام و تکریم والدین و سالمندان، از نظر جایگاه انسانی و اعتقادی و درجات معنوی پس از عبادت پروردگار قرار دارد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد یزد، اجرای طرح پایش سلامت سالمندان تحت حمایت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و بهبود شیوه‌های زندگی، اجرای برنامه‌های هنری، ورزشی و برگزاری اردو را از جمله برنامه های این نهاد در هفته سالمندان بیان کرد.
جمال پور افزود: فراهم‌سازی زمینه حضور مسئولان و خیران در منازل سالمندان در قالب طرح مفتاح الجنه ، برگزاری مراسم تجلیل از سالمندان با شعار' سالمند و ارزش‌های فرهنگی و دینی' از دیگر برنامه هفته یاد شده است.
بر اساس آمارها تعداد سالخوردگان شهری استان یزد بیشتر از روستاهاست.
38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.