به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی کمیته امداد یزد، محسن علیزاده افزود: این مبلغ در اجرای طرح های اشتغالزای های صنایع‌ دستی، کشاورزی، دامداری، صنفی و صنعتی در اختیار 35 هزار و 550 خانوار متقاضی قرار گرفت.
وی از ایتام، افراد بی ‌سرپرست، از کارافتاده، سالمند و بیمار به عنوان افراد بهره ‌مند از خدمات متنوع این نهاد یاد کرد و گفت: یکی از اصولی‌ ترین و شایسته ‌ترین خدمات، خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای جامعه تحت حمایت است.
به گفته وی در این ارتباط از آغاز فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی تاکنون 22 هزار و 463 خانوار تحت پوشش طرح‌های خودکفایی قرار گرفته‌اند که 6 هزار و 632 خانوار دارای سرپرست زن معیشت بگیر هستند.
وی از شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی، تعیین مهارت آنان، نظارت بر حسن اجرای طرح‌ ها و کنترل کیفیت محصول تولیدی ، ارائه آموزش ‌های مهارتی به مددجویان و انجام کاریابی برای افراد تحت حمایت را از جمله دیگر فعالیت‌ ها برشمرد.
وی در ادامه پرداخت تسهیلات و وام ‌های اشتغال و خودکفایی از منابع مختلف، حمایت از مددجویان کارآفرین، کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان، تأمین فضای خودکفایی و بیمه اجتماعی مشمولان طرح‌های خودکفایی و ... را از دیگر فعالیت ها در این بخش عنوان کرد.
علیزاده با اشاره به نقش آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای در مهارت آموزی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار با همکاری مراکز آموزشی استان اظهار داشت: 40 سال گذشته 131 هزار و 545 نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره ‌های آموزشی شرکت کردند و در این مدت برای شش هزار و 915 مددجوی مستعد خودکفایی ، کاریابی انجام شد.
هم اکنون 21هزار خانوار نیازمند شامل 38هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد برخوردارند.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
6197/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.