گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری کاشان حاکی است، حمیدرضا مومنیان روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: طرح های آبیاری تجمیعی با کمک های دولتی در 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در یک سال گذشته اجرا شده است.
وی افزود: این طرح های اجرا شده از شهریورماه سال 1396 در مجموع از هدر رفتن 20 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان کاشان جلوگیری کرد.
فرماندار کاشان بیان کرد: همچنین 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان نیز برای اجرای طرح های آبیاری تجمیعی در دست مطالعه می باشد.
او با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع آبی محدود شهرستان کاشان اضافه کرد: باید با مصرف بهینه، اجرای روش های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت از برداشت های بی رویه منابع زیر زمینی کاسته شده و در کنار این امر اشتغال پایدار در بخش کشاورزی نیز تضمین شود.
مومنیان همچنین با ابراز نگرانی از شرایط کنونی برداشت آب در بخش کشاورزی، اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی کشاورزی را ضروری عنوان کرد و گفت: امید می رود با تدوین و اجرای برنامه ای جامع بتوان بین میزان تولید و برداشت از سفره های آبی دشت کاشان تعادلی برقرار کرد.
شهرستان کاشان با وسعت هفت هزار و 800 کیلومترمربع دارای 6 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه است.
این شهرستان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.