مشاور فرمانداری اردکان در امور بانوان و خانواده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ‌این بازدید با همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری انجام شد.
بنت‌الهدی بنایی اضافه کرد: بانوان در بازدید از بخش‌های مختلف گنجینه ایثار و شهادت در جریان اقدامات صورت گرفته برای جمع‌آوری آثار به‌جامانده از شهدا قرار گرفتند .
همچنین مسئول گنجینه ایثار و شهادت اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدا افزود: این گنجینه ( موزه) با تلاش جمعی از جوانان و رزمندگان دفاع مقدس از سال 1391 و به‌منظور حفظ آثار و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای شهرستان و معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دایر شد .
محمدرضا دهستانی تصریح کرد: تاکنون حدود 15 هزار نفر مردم مناطق مختلف ایران و 100 نفر از مقامات فرهنگی، علمی، سیاسی، کشوری و لشکری از این گنجینه بازدید کردند.
وی اظهار داشت: در این مجموعه سیر تاریخ صدساله ایران به نمایش گذاشته‌ شد و گنجینه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به تامین اعتبارات لازم نیاز است تا بتواند به بهره‌برداری برسد.
دهستانی بدون اشاره به اعتبار موردنیاز تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا با گنجینه ایثار و شهادت همکاری بسیار خوبی دارند ، آثار، دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی شهدا را در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند که در ویترین‌های جداگانه به همراه تصاویر شهدا در معرض دید عموم گذاشته ‌شد.
گنجینه ایثار و شهادت اردکان در محل سابق ساختمان بیمارستان قلب اردکان دایر است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.