در این مراسم یکی از استادان حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدای 15 خرداد به شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل (ره) دین را به‌ تنهایی و بدون وام گیری از سایر مکاتب به ‌عنوان یکی از الگوهای سازنده در عرصه اقتصادی و سیاسی مطرح کرد.
محمد هادی فلاح ‌زاده افزود: این امر به خوبی نشان می‌دهد امام (ره) با بهره‌گیری از آموزه ‌های دینی برای تمامی جهان برنامه‌ای سازنده برای زندگی ارائه کرد و این برنامه محدود به مرزها و فرهنگ‌ های خاصی نبوده و عالم بشریت را در بر می‌گیرد.
وی ادامه داد: حضرت امام (ره) به مسلمانان ارزش بخشید و در شرایطی که عزت آنها در زیر تهاجم دشمنان مخدوش می‌شد ایشان حرف‌های ناگفته مسلمانان را بیان و برای آن‌ها هویت مشخصی عنوان کردند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در زمانی که دشمنان تلاش می‌ کردند که حقوق مسلمانان را پایمال کنند حضرت امام (ره) هویت و شخصیت مسلمانان را به آنها باز گرداند و برایشان در سطح دنیا جایگاه ویژه‌ای ایجاد کرد.
فلاح زاده تصریح کرد: برخی به بهانه حمایت از کارگران و اقشار ضعیف شعارهای مارکسیستی اوایل انقلاب همچون شعار نان، مسکن، آزادی را در رنگ و لعابی جدید عنوان می‌ کردند در حالی ‌که آنها خواهان فریب جامعه و حرکت مردم به سمت اندیشه‌های مارکسیستی بودند.
وی یادآور شد: امروز در شرایطی قرار داریم که همه دنیا از جمله کشورهای اروپایی و منطقه نا امن هستند ولی جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می‌ برد و باید همواره قدردان این امنیت بود.
مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و پنجاه و پنجمین سالگشت قیام یوم الله 15 خرداد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، استاندار ، تعدادی از خانواده شهدا ، مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مشابه این مراسم روز دوشنبه و دوشنبه شب در شهرستان های اشکذر، میبد، اردکان، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز، تفت و ابرکوه با حضور قشرهای مختلف مردم این مناطق برگزار شد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.