مردم همیشه در صحنه یزد پیکرهای مطهر این شهدا را در فضایی معنوی و بر روی دستان خود به نحو با شکوهی تشییع کردند و سپس نماز میت توسط آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خوانده شد .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: پیکر 6شهید گمنام روزهای آینده در شهرستان‌ های بافق، خاتم، میبد و یزد تشییع و در محل های مختلف به خاک سپرده خواهد شد.
احمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکشنبه هفته آینده، 29 بهمن ماه از ساعت 15، پیکر یکی از شهدا در میبد تشییع و در دانشگاه علوم قرآنی این شهرستان دفن می شود.
وی ادامه داد: در این روز پیکر دومین شهید از مسجد شهید جلیل ساداتی صفائیه یزد تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس در پارک آزادگان تشییع و در موزه دفاع مقدس به خاک سپرده می‌شود.
این مسوول اظهار کرد: پیکر 2شهید دیگر گمنام عصر روز دوشنبه 30 بهمن ماه در مبارکه بافق از مسجد صاحب الزمان (عج) تشییع و در پارک نطقی به خاکسپرده می‌شوند.
ابراهیمی تصریح کرد: پیکر 2 شهید گمنام دیگر نیز سه ‌شنبه اول اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) رأس ساعت هشت صبح از محل سپاه قدیم شهرستان خاتم در هرات تا حسینیه صاحب‌الزمان (عج) این شهر تشییع می‌شوند.
وی تاکید کرد: پیکر این شهدا از مناطق عملیاتی رمضان در شرق بصره، والفجر 8 در فاو، کربلای 4 در ام‌الرصاص و تک دشمن در زبیدات در سال 1367 شناسایی شدند.
با خاکسپاری این شهدا ، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان یزد به 155 نفر می‌رسد.
در استان یزد هنوز 130 شهید مفقود الاثر وجود دارد که خانواده‌های آنها چشم انتظار پیکرهای عزیزان خود هستند.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.