آزاده بودن' در کلاس درس عاشورایی و 'حماسه سازی' در کلاس درس دفاع مقدس، شور و حال دیگری به آغاز مهر امسال داده است.
درس های عاشورا، کلاسهایی بی پایان که تا همیشه تاریخ باقی خواهد ماند، معلم آن حسین (ع)، شاگردان آن همه نسل ها در همه عصرها و درس آن ایثار و آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن است.
دفاع مقدس هم کلاسی بی نظیر از عشق حسینی است، دنباله عاشورا با همان هدف و با همان درس ها، و شاگردان آن هم شهدا، جانبازان و آزادگانی بودند که فعل شهامت و ایستادگی را در کلاس سید الشهدا(ع)، درک و صرف کردند.
و حالا وقت زیادی تا بازگشایی مدارس نمانده، کودکانی با لب خندان و دلهای شاد و برخی هم با چشمان گریان و بغض در گلو به استقبال مهرماه می روند!.
مگر می شود با شکم گرسنه، کیف کهنه، کفش پاره و شلوار وصله دار، بر روی نیمکت های رنگ و رو رفته، در کلاسهای شیشه شکسته و پای تخته سیاه بنشینی و کمی آن طرف تر آدم های رنگین و مدارس رنگین تر را ببینی و دلت آرام باشد؟!.
عاشورا، هزاران پیام انسان ساز در دل خود داشت که یکی از آنها مهرورزی، مهربانی، عشق به همنوع و دستگیری افراد مستمند و نیازمند است.
در آستانه بازگشایی مدارس، هزاران دانش آموز نیازمند، چشم انتظار کمک های ما هستند، شاید بتوانیم سهم اندکی در زدودن غم و اندوه از چهره دانش‌ آموزان بی‌بضاعت داشته باشیم و لبخند رضایت بر چهره ‌معصوم آنها بنشانیم.
دانش آموزان نیازمند و زیر پوشش کمیته امداد در انتظار دست های مهربان مردم در آستانه سال تحصیلی جدید هستند تا با لبانی خندان در کلاس های درس حاضر شوند.
بوی مهر به مشام می رسد و مردم برای خرید نیازهای فرزندان خود در تکاپو هستند اما دانش آموزانی هستند که بوی مهرماه برای آنها بوی محرومیت و نداری را دارد و در انتظار یاری هستند.
آینده خیلی از این دانش آموزان در گرو مداد، کیف، دفتر و از همه مهمتر همدلی و دست های مهربان ماست، می توانیم با دست گیری و یاری رساندن، شادی را به آنها هدیه کنیم.
همه ساله در این برهه از زمان، عطر نیکوکاری در فضای شهر و دیارمان می پیچد و مردم می ایند تا نگذارند بوی ماه مهر برای دانش آموزان نیازمند، بوی محرومیت و نداری باشد.
کارمندی، کارگری، دکتری، مهندسی، دانشجویی، راننده تاکسی هستی..... چه فرقی می کند؟ همه می خواهند دل دانش آموزان نیازمند را در آغاز مهر و سال تحصیلی جدید شاد کنند.
'باقیات الصالحات' که می گویند یعنی همین یعنی همان جمله ماندگاری که حضرت علی (ع) فرمودند 'عبادت، بجز خدمت خلق نیست'.
در استان یزد هم دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در انتظار دستان مهربان و کمک های نوع دوستانه ما بوده و بنا بر اعلام کمیته امداد استان یزد، افزون بر سه هزار و 500 دانش آموز بی بضاعت و نیازمند، زیر پوشش این نهاد در استان هستند،
50 درصد این دانش آموزان در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول و دوم تحصیل می کنند.
همچنین تعداد دانشجویان بی بضاعت استان حدود یکهزار نفر اعلام شده است.
باور کنید تا بهشت راهی نیست، اگر اندکی خوی بهشتی داشته باشیم و عشق و محبت را تقسیم کنیم.
6197 خبرنگار ایرنا یزد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.