به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ضمن ارایه پیشنهاد تشکیل کمیته یاد شده، اظهار داشت: درحال حاضر اطلاعات دقیقی از نیازهای مناطق و بخش های مختلف قم در خصوص برنامه های اوقات فراغت در دست نیست، از این رو فعالیت کمیته نیاز سنجی متشکل از دستگاه هایی مانند دفتر امور اجتماعی استانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام (ره)، فنی و حرفه ای و ورزش و جوانان که پایگاه ها و برنامه های زیادی برای اوقات فراغت دارند، در احصا این نیازها بسیار موثر است.
علی پارسانیا در ادامه سخنان خود موضوع بازرسی از روند انجام برنامه های اوقات فراغت را نیز در قالب پیشنهادی مطرح کرد، که با استقبال و موافقت اعضا به عنوان دومین طرح این جلسه به تصویب رسید.
معاون ورزش و جوانان قم همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه و اپلیکیشن اطلاعات طرح های اوقات فراغت استان افزود: در این سامانه تعداد 620پایگاه و سه هزار و 64برنامه توسط دستگاه های مختلف مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، ورزش و جوانان و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد به ثبت رسیده است، ولی تا وضعیت نیازهای محله های گوناگون مشخص نشود، ایجاد ستاد اوقات فراغت و هرگونه تعامل و همکاری در این زمینه بی نتیجه خواهد بود.

** معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری نیز در این جلسه، گفت: مدنظر قرار گرفتن مهارت آموزی ضرورتی اجتناب ناپذیر در بحث اوقات فراغت است و با توجه به سیاست های نظام اسلامی در این زمینه، باید آن را به دقت پیگیری کنیم.
محمد رضا هاشمی با تاکید بر اینکه در ستاد اوقات فراغت باید از پتانسیل فن و حرفه ای استان نیز استفاده شود، افزود: در کنار آموزش های قرآنی و استفاده از برنامه های فرهنگی و تفریحی باید جوانان را با بازار کار نیز آشنا کنیم، چرا که یکی از دغدغه های مهم خانواده در رابطه با اشتغال فرزندان خود است.
معاون استاندار قم در واکنش به سخنان نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی استان مبنی بر وجود موازی کاری در اجرای برنامه های اوقات فراغت جوانان تصریح کرد:
برغم مشکل های موجود ناشی از این مساله، ولی از آنجا که برنامه های اوقات فراغت باید متنوع باشد، وجود برنامه های ورزشی در کنار برنامه های قرآنی ضروری است.
هاشمی توجه به مناطق روستایی و حاشیه شهر در طرح اوقات فراغت را نیز مورد توجه قرار داد، و افزود: نباید این برنامه ها فقط در مرکز شهر که امکانات خوبی را نیز دارند، متمرکز باشد.

** انجام 116برنامه اوقات فراغت در 22 کتابخانه قم
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از برنامه های این دستگاه در تابستان سال جاری گفت: برپایی30 نشست کتاب خوان و برگزاری مسابقه های مختلف از جمله هشت مسابقه قصه گویی، و همچنین پنج مسابقه شاهنامه خوانی و حافظ خوانی و 9 مسابقه جمع خوانی و برگزاری 16 کانون ادبی و تشکیل 20 کارگاه اسباب بازی ویژه خردسالان و سه کارگاه کاردستی و هشت کارگاه نقاشی و دو کارگاه خوشنویسی و 6 کارگاه داستان نویسی از جمله این برنامه ها است.
حجت الاسلام امیرعطاالله جباری با بیان اینکه در بخش های جعفریه و کهک 2 پایگاه کتابخوانی و در شهرهای قنوات و سلفچکان نیز هر کدام یک پایگاه فعال وجود دارد، افزود: ثبت نام جهت شرکت در برنامه های اوقات فراغت و برنامه هایی که در طول سال داریم برای کلیه جوانان رایگان است.

** رویکرد برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد امام قرآنی و فرهنگی است
معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) قم نیز با اشاره به اینکه کمیته امداد برون سپاری خدمات فرهنگی خود را با هدف بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه در دستور کار قرار داده است، گفت: برای این برنامه ها هشت گروه آموزشی تعریف شده و ساعت و سرفصل مخصوص دارد و همه گروه های سنی از خردسال تا سالمندان تحت پوشش آن قرار می گیرند.
حجت الاسلام حسن هرمز توجه به اردوهای زیارتی را از ویژگی های برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد دانست و افزود: امسال 2600تن از مددجویان در اردوهای مشهد مقدس شرکت کردند، و 1591 تن از دانش آموزان نخبه تحت پوشش کمیته امداد نیز در قالب طرح های مختلف بویژه وارسین به دوره های اردویی 10 تا 15 روزه اعزام شدند.
بیش از 17هزار خانوار و حدود چهار هزار دانش آموز قمی از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره مند می شوند.
معاون کمیته امداد قم با اشاره به اهتمام جدی این نهاد به ارایه آموزش های مهارت زندگی و فنی و حرفه ای به جوانان گفت: برنامه ریزی در حوزه آسیب های اجتماعی با استفاده از روش های کارآمد و موثر از جمله ترویج فرهنگ نمار نیز دنبال می شود.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.