به گزارش ایرنا، مهدی علی اکبرزاده سه شنبه به خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: تلاش شده است تا شرایطی فراهم شود که دانش آموزان متناسب با علاقه خود بتوانند در چند رشته در برنامه های اوقات فراغت شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: استان ها بر اساس ظرفیت هایی که دارند می توانند برای آموزش رشته های بومی و محلی خود در تابستان برنامه ریزی کنند.
مدیرکل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در برنامه های اوقات فراغت در سامانه در نظر گرفته شده برای این موضوع انجام می شود که در سامانه این امکان فراهم شده است دانش آموزان به هنگام سفر و اقامت موقت در مکانی غیر از شهرستان خود از برنامه های تابستانی مورد علاقه خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تنوع انتخاب رشته و مکان در برنامه های تابستانی وجود دارد و فضا برای تابستان با نشاط فراهم شده است افزود: تلاش شده است تا پراکندگی مناسبی در ایجاد پایگاه ها وجود داشته باشد و این پایگاه ها در نقاط حاشیه شهرها و حتی برخی مناطق روستایی پرجمعیت نیز دایر شود.
وی در باره میزان شهریه های دریافتی از دانش آموزان برای شرکت در برنامه های اوقات فراغت گفت: تعیین میزان شهریه در اختیار مناطق آموزش و پرورش است و وزارتخانه این اختیار را به استان ها و مناطق واگذار کرده است.
علی اکبرزاده با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت تابستان 96 با شعار هر دانش آموز چند مهارت برگزار می شود گفت: میانگین زمان آموزش برای هر دوره آموزشی 18 ساعت است.
وی افزود: تابستان سال گذشته بیش از 22 هزار و 400 پایگاه برای اوقات فراغت تابستانی راه اندازی شد که چهار میلیون و 200 هزار دانش آموز در برنامه های این پایگاه ها جذب شدند.

* راه دسترسی اردوگاه شهید چمران در دست انداز خلف وعده ها
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش دربخش دیگر سخنان خود درباره اردوگاه شهید چمران بجنورد گفت: این اردوگاه نیاز استان است و از نهادهای مختلف انتظار می رود تا برای سرعت دادن به زمان آغاز بهره برداری از این پروژه همت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی هنوز به تعهد خود در اجرای راه دسترسی این اردوگاه عمل نکرده است گفت: خراسان شمالی باید ثابت کند که اجازه نمی دهد به خاطر پنج، 6 میلیارد ریال اعتبار، این اردوگاه بلااستفاده می ماند.
وی افزود: قول می دهم در صورتی که مسئولان خراسان شمالی برای بهره برداری از این اردوگاه همت داشته باشند اردوگاه استانی شهید چمران به اردوگاه ملی-استانی ارتقا یابد تا بتوانیم اعتبار ملی به آن تزریق کنیم.
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سرعت دادن کارها برای آغاز بهره برداری از اردوگاه شهید چمران بجنورد نیاز به یک انسجام استانی دارد گفت: برای برای تجهیز این اردوگاه سه میلیارد ریال اعتبار تزریق می شود.
علی اکبر زاده با تاکید بر اینکه اردوگاه ها می توانند برای درآمدزایی و اقتصادی شدن برنامه داشته باشند گفت: این امر می تواند به خوداتکایی مالی اردوگاه ها کمک کند و اکنون برخی از اردوگاه ها دانش آموزی با اجرای برنامه های مختلف درآمدزایی از کمک های ما بی نیاز شده اند.
وی با اشاره به اینکه اکنون 298 اردوگاه در سطح کشور فعال است، اجرای طرح های تولید و پروش ماهی، قارچ، عرقیات سنتی، ترشی جات و گیاهان دارویی را از جمله طرح های قابل اجرا در اردوگاه های دانش آموزی عنوان کرد.

* اجرای طرح ایران مهارت در تهران
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود از اجرای طرح ایران مهارت در تابستان امسال خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار اجرایی می شود و به صورت پایلوت دانش آموزان تهران را تحت پوشش قرار می دهد.
وی تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با استفاده از توان مربیان و نیز تجهیزات سازمان مزبور اجرایی می شود.
علی اکبرزاده گفت: در این طرح دانش آموزان در دوره های کوتاه مدت 1.5 ساعته تا 20 ساعته، مهارت های مختلف را فرا می گیرند و در پایان دوره از سازمان آموزش فنی و حرفه ای گواهینامه دریافت می کنند.
به گفته وی این طرح به صورت پایلوت در مرداد و شهریور ماه امسال در تهران اجرایی می شود و با شناسایی آسیب ها و ایرادهای احتمالی و رفع آن تابستان سال آتی به سایر استان ها تعمیم داده می شود.
مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تابستان امسال 17هزار نفر دانش آموز متوسطه کشور در قالب اردوی زیارت اولی ها به شهرهای زیارتی مشهد، قم و شیراز اعزام می شوند.
وی از برگزاری اردوهای راهیان نور در تابستان خبرداد وافزود: سال تحصیلی جاری 550 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی **انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.