حجت الاسلام محمود مولائی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال 12 هزار مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام می شوند، افزود: سرانه اعزام هر مددجو به اردوی زیارتی مشهد مقدس 250 هزار تومان و سرانه اعزام هر زائر به زیارت عتبات عالیات یک میلیون تومان است.
وی اظهارداشت : امسال پیش بینی برای اعزام بیش از شش هزار نفر به مشهد مقدس و 450 نفر به عتبات عالیات انجام شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال 96 تاکنون برای اعزام دو هزار و 800 مددجوی تحت حمایت به اردوی زیارتی و آموزشی اقدام کرده و پایان تابستان یک هزار و 550 مددجوی دیگر به اردوهای آموزشی تربیتی و زیارتی اعزام می شوند.
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی برای مددجویان تحت حمایت در سال 95 نسبت به سال 94 رشد دو و نیم برابری داشته است.
سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این نهاد برنامه های متنوعی را برای بالا بردن اعتقادات دینی و مذهبی جامعه هدف تحت حمایت در حال اجرا دارد، اظهار کرد: کمیته امداد برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان تحت حمایت نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری اردوهای آموزشی تربیتی اقدام می کند.
وی به اعزام 190 دانش آموز دختر متوسطه اول به اردوی آموزشی تربیتی استان مازندران خبر داد و گفت: این تعداد دانش آموز تحت حمایت نیز به مدت پنج روز از برنامه های اردوگاه شهید رجایی شهرستان بابلسر بهره مند می شوند.
حجت الاسلام مولائی با بیان اینکه هفت هزار و 730 مددجوی تحت حمایت در سال گذشته به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام شده اند، افزود: از این تعداد چهار هزار و 300 نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی مشهد مقدس، 376 نفر نیز به عتبات عالیات مددجو اعزام شده اند.
سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج و دانش آموزان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره مند از برنامه های اردویی این نهاد هستند.
سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران در خصوص نحوه مشارکت خیران در زمینه اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی گفت: نیکوکارانی که علاقه مند هستند در اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به اردوهای زیارتی مشارکت کنند، می توانند در قالب طرح «شوق زیارت» در این اقدام خداپسندانه با کمیته امداد مشارکت کنند.
گفتنی است که علاقه مندان برای مشارکت در طرح شوق زیارت می توانند با شماره گیری سامانه تلفن گویای7355 اقدام کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.