به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز پنجشنبه در نخستین جلسه کمیته بهداشت ستاد اربعین در این شبکه گفت: همزمان با آغاز ورود زائران خارجی اربعین از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان به آستارا پایگاه مراقبت های بهداشتی در پایانه مرزی این شهرستان مستقر خواهد شد.
شهرام حسین نژادی افزود: در این پایگاه یک تیم بهداشت و درمان متشکل از 2 پزشک با یک دستگاه آمبولانس فعالیت خواهند کرد و پایش های بهداشتی را حین ورود زائران خارجی انجام خواهند داد.
وی بیان کرد: این تیم هر صبح و عصر فعال خواهد بود و یک تیم امداد و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی و آستان امام زادگان آستارا به زائران خارجی خدمات رسانی خواهد کرد.
شهرستان آستارا در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا همچنین از برگزاری کارگاه آموزش ازدواج سالم در سالن اجتماعات این شبکه خبر داد و گفت این کارگاه با هدف تشویق جوانان برای ازدواج و با شرکت حدود 40 نفر و با مقوله هایی نظیر جمعیت و سلامت باروری، فصلی نو در زندگی و ازدواج آگاهانه و پایدار برگزار شد.
وی با اشاره به این که متاسفانه با توجه به آمارها از هر پنج ازدواج، دو ازدواج به طلاق می انجامد که ناشی از ناآگاهی جوانان به هدف های ازدواج است خاطرنشان کرد: برای داشتن یک ازدواج سالم و پایدار، معیارهای زیادی وجود دارد که باید به جوانان آموزش داده شود .
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.