به گزارش خبرنگار ایرنا محمد دادرس روز چهارشنبه در جلسه توجیهی سامانه تهک در فرمانداری آستارا افزود: این سامانه اطلاعات مورد نیاز کشاورزان و گردشگران را از طریق سایت، پیامک، رسانه ها و سامانه خودکار در اختیار شهروندان گیلانی قرار می دهد.
وی بیان کرد: تهک 17 نوع اطلاعات ارائه می دهد و اداره کل هواشناسی گیلان به وسیله آن، با 700 دهیار در ارتباط است و در سال گذشته 260 هزار پیامک وضعیت جوی استان در اختیار کاربران قرار گرفته بود.
دادرس ادامه داد: برای توسعه هواشناسی کاربردی طبق برنامه ششم توسعه کشور، در استان گیلان پایش مستمر جو، تولید داده و دسترسی آسان کاربران به اطلاعات سامانه پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: 13 ایستگاه هواشناسی در این استان فعال است و آستارا یکی از پنج شهرستان گیلان است که اطلاعات هواشناسی آن در سطح بین المللی ثبت می شود و راه اندازی ایستگاه در منطقه حیران و ساحل این شهرستان در دستور کار است.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: با استفاده از اطلاعات هواشناسی، پیش بینی های لازم در زمینه های صنعتی، گردشگری، خدمات و امنیتی انجام می شود و تجهیز ایستگاه هواشناسی این شهرستان به فناوری روز ضروری است.
یونس رنجکش افزود: خدمات هواشناسی و چگونگی کاربرد اطلاعات آن باید توسط کارشناسان تبیین شود و فرمانداری آستارا برای توسعه خدمات و امکانات ایستگاه آماده همکاری است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.