سیدرضا جوادپور روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : در شهر چاف و چمخاله لنگرود مجموعه ای از واحدهای گردشگری نظیر هتل و مجتمع های توریستی و گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در چمخاله بندر دو منظوره دارای مصوبه هیات دولت با محوریت گردشگری زیر نظر مشاور خارجی در حال طراحی برای ساخت است که با احداث این بندر زمینه های سرمایه گذاری گردشگری وسیعی در این بخش فراهم می شود و شهرداری نیز چندین میلیارد در آن هزینه کرده است.
وی با اشار به اینکه در منطقه چاف طرح مدرن و جدیدی ساخته خواهدشد افزود:احداث طرح سالم سازی دریا در منطقه ساحلی چاف نیز شروع شده و پیمانکار تجدید کارگاه کرده و دولت برای آن چهار میلیارد تومان اعتبار تعیین کرده و یک میلیارد تومان هم از سوی سازمان گردشگری برای آن در نظر گرفته شده است .
وی خاطرنشان کرد:اجرای این طرح با پنج میلیارد تومان شروع می شود و دو میلیارد تومان هم شهرداری در زمینه زیرساخت راه برای آن هزینه کرده است.
فرماندار لنگرود تصریح کرد:در شهر گردشگری لنگرود نیز مشاور در حال مطالعه طرح گردشگری پارک فجر است که اگر طرح مطالعاتی آن تمام شود و در تامین اعتبار به شهرداری کمک خواهد شد که این کار را انجام دهد.
وی تصریح کرد: احداث طرح گردشگری بهره برداری از تله کابین و سورتمه نیز از برنامه این شهرستان است که سورتمه کاملا آماده است و در هفته دولت افتتاح خواهدشد و تجهیزات تله کابین هم از خارج وارد شده است و نصب آن یک سال طول می کشد.
وی اظهارداشت: در حال پیگیری هستیم که شهرک صنعتی سوم بنام شهرک صنعتی یعقوبیه لنگرود با وسعت 200هکتار در این شهرستان راه اندازی شود و هم اکنون 30هکتار اراضی محدوده آن خریداری شده و راه های دسترسی و زیرسازی هم انجام شده است.
شهرستان لنگرود با بیش از 140هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای گردشگر پذیر استان گیلان است که 60کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
این شهرستان دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است .
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.