رحیم عطائی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع آموزش ها در این مدت، 65 هزار و 968 نفر ساعت در برنامه آموزش روستایی فنی و حرفه ای استان گیلان آموزش های مهارتی فرا گرفته اند.
وی اظهار داشت: آموزش در زندان ها، ندامتگاه ها، صنایع، صنوف، معادن، پادگان ها، یگان های نظامی، سیار شهری، مراکز درمان تحت پوشش بهزیستی از بخش هایی است که غیر از مراکز ثابت آموزشی نسبت به ارائه آموزش های مهارتی اقدام می شود.
عطائی پور بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای 2 رسالت شامل ارائه آموزش های مهارتی و سنجش صلاحیت نیرو را بر عهده دارد و برای انجام این 2 وظیفه اصلی از ظرفیت های بخش دولتی، خصوصی و موسسه های کارآموزی آزاد دارای مجوز از سازمان استفاده می کند.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عرصه مهارت آموزی در جامعه تلاش می کند، خاطرنشان کرد: در این سازمان برای مهارت آموزی علاقمندان و بهره مندی آنها اقدام می شود.
عطائی پور اضافه کرد: در شرایط کنونی که موضوع حمایت از کالای ایرانی و مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی در جامعه مطرح است، مسئولیت و وظیفه بیشتری در حوزه کاری ما احساس می شود که بتوانیم از ظرفیت ها در حوزه مهارت آموزی استفاده بهینه داشته باشیم و سطح ارائه آموزش های مهارتی را در جامعه ارتقاء دهیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه خاطرنشان کرد: توجه به این آموزش ها، در اشتغالزایی و کاهش بیکاری نقش مهمی دارد.
بر اساس آخرین آمار، 22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای، یک مرکز سنجش مهارت و 850 آموزشگاه آزاد ارائه خدمات مهارتی در استان گیلان فعال است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.