محمود حسنی دیلمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با دریافت خبر رخداد این حادثه در ساعت 2 و 34 دقیقه بامداد امروز، 10 آتش‌نشان از ایستگاه های یک و دو را با سه دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه واقع در جاده لاهیجان به لنگرود اعزام کرد.
وی افزود: آتش‌نشانان با توجه به حجم بالای شعله و دود به 2 گروه تقسیم شدند و با استفاده از تجهیزات کامل در کمترین زمان ممکن پس از رعایت موارد ایمنی و قطع جریان برق و گاز، با استفاده از 2 رشته لوله آبدهی این حریق را مهار کردند.
به گفته حسنی دیلمی، این حادثه تلفات جانی نداشت و علت وقوع و میزان خسارت نیز توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.
وی یادآور شد: همچنین آتش نشانان لاهیجان از ساعت 13 تا 21 و 30دقیقه روز گذشته (چهارشنبه) شش مورد حریق علفزارها و پوشش های گیاهی را در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان خاموش کردند.
وی از مسافران و شهروندان خواست از روشن کردن آتش در مراتع و علفزارها خودداری کنند زیرا با توجه به افزایش گرما و خشک بودن این مراتع و کاهش رطوبت بر اثر گرمای تابستان، احتمال خسارت به این علفزارها و سرایت آتش به واحدهای مسکونی نیز وجود دارد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و آتش نشانی این شهر دارای 2 ایستگاه مستقل و مجهز با هفت دستگاه خودروی عملیاتی 2 هزار و 700 تا هشت هزار لیتری و یک دستگاه تانکر آب 12هزار لیتری است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.