حسین اکبر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه گیلان از رتبه های برتر در دولت یازدهم و دوازدهم در امر گاز رسانی است، افزود: جمعیت روستایی بهره مند از گاز در گیلان از 65 درصد در هفته دولت سال 92 به 93 و نیم درصد در زمان حاضر رسیده است که با بهره برداری از طرح های گاز رسانی در هفته دولت و طی امسال این درصد افزوده می شود.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد روستاهای بهره مند از گاز از سال 91 تا کنون اضافه کرد: در سال 91 ، یکهزار و 194 روستا در گیلان از نعمت گاز بهره مند بودند که این تعداد اکنون به یکهزار و 908 روستا رسیده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ؛ 99.9 درصد از جمعیت شهری و 93.5 درصد از جمعیت روستایی و بطور متوسط 97.6 درصد از جمعیت استان از نعمت گاز بهره مند هستند.
به گفته اکبر؛ متوسط بهره مندی خانوارهای شهری و روستایی در هفته دولت سال 92 ، 89 درصد بوده که اکنون به97.6 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان در ادامه با بیان اینکه طی هفته دولت نیز طرح های گاز رسانی اماده بهره برداری در استان داریم ، اظهار کرد: بطور مثال مشعل گاز در روستای رودبار در هفته دولت امسال روشن می شود.
وی تصریح کرد: این روستاها شامل روستای داماش، چلوانسرا، شیرکده، راجعون، رشی، رودخانه ، حاجی شیر کیا، سیدان، کلیشم، اسکابن و پاکده بوده که برای گاز رسانی به آنها در مجموع بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است.
اکبر ادامه داد : هم اکنون 93 روستای رودبار از نعمت گاز طبیعی بهره مند می باشند و درصد بهره مندی گاز روستایی این شهرستان 70.۳ درصد است که با گازدار شدن 11 روستای دیگر تا هفته دولت این میزان به 80 درصد افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: برای گاز رسانی به این روستاهای شهرستان رودبار 180 کیلومتر عملیات شبکه گذاری و بیش از یکهزار و 350 انشعاب گاز در این روستاها نصب خواهد شد.
اکبر خاطرنشان کرد: :عملیات گازرسانی در رودبار پس از هفته دولت نیز ادامه خواهد یافت و امید می رود تا پایان امسال 21 روستای دیگر را در این شهرستان از نعمت گاز بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: هم اکنون با اجرای پروژه بند «ق» تعداد روستاهای بهره مند از گاز در گیلان به یکهزارو 908 روستا افزایش یافته و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای واقع در مناطق جلگه ای استان،مطالعه و طراحی جهت عملیات گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی در حال انجام می باشد.
شرکت گاز گیلان دارای یک میلیون و 20 هزار مشترک خانگی، تجاری ، صنعتی ، نیروگاه ها و سی ان جی می باشد که از این تعداد 356 هزار و 782 مشترک روستایی و 658 هزار و 288 مشترک شهری در بخش خانگی هستند.
بالغ بر 20 هزار کیلومتر شبکه گاز در گیلان وجود دارد.
7296 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.