به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جلال سید محمدی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین در فرمانداری تالش اظهار داشت:ستاد اربعین تالش و زیرمجموعه آن در آستانه پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین رویداد اجتماعی و مذهبی ، در بخش های تابعه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: ستاد اربعین تالش به عنوان ستاد معین شهرستان آستارا فعالیت خواهد کرد و در سال گذشته نیز در این راستا برای استقبال و میزبانی از زائران خارجی، کمک های مردمی را جمع و به آستارا ارسال کرده بود.
معاون فرماندار تالش با اشاره به فرهنگ و آداب میهمان نوازی تالشی ها از ادارات عضو ستاد اربعین و اهالی این شهرستان خواست، با اهدای کمک های خود برای استقبال از زائران خارجی اربعین، عشق و ارادت قلبی خود را به امام حسین (ع) نشان دهند.
سید محمدی گفت: پیاده روی جهانی اربعین حسینی، نشانگر علاقه ملت های آزاده به سرور آزادگان عالم است و در تالش باید برای برگزاری شکوهمند این آئین و استقبال و پذیرایی از زائران، از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
اربعین سال قبل، 158هزار زائر خارجی از هفت نقطه مرزی وارد ایران شده و در همایش پیاده روی اربعین شرکت کرده بودند و سهم مرز آستارا حدود 9 هزار زائر بود و شهرستان تالش نیز به عنوان ستاد معین، کمک های خود را به آستارا ارسال کرده بود.
همایش پیاده روی اربعین، از چند سال قبل با شرکت مردم کشورهای مسلمان و پیاده روی عمومی به کربلای معلی در آستانه چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) برگزار می شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.