نسرین غزنوی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در عملیات دشوار تخریب کوره های زغال، 300 کیلوگرم زغال را کشف و به اداره منابع طبیعی منتقل کردند و تلاش برای شناسایی دایرکنندگان کوره ها ادامه دارد.
وی افزود: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه وارد می کنند.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط ، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون دربرگرفته است.

** یک قطعه جغد به طبیعت آستارا بازگردانده شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک قطعه جغد شاخدار مصدوم که توسط یک شهروند دوستدار طبیعت در بخش مرکزی این شهرستان کشف و به اورژانس پناهگاه حیات وحش تحویل شده بود، بعد از سه روز مداوا، امروز در طبیعت رها شد.
محمدرضا روشنی افزود: جغد شاخدار به عنوان گونه حمایت شده و شکار ممنوع، در جنگل های سوزنی برگ زاد و ولد می کند و در اراضی جنگلی آستارا به تعداد محدود مشاهده می شود.
وی بیان کرد: این گونه جغد از پستانداران کوچک، پرندگان و حشرات تغذیه می کند و در کنترل آفات کشاورزی مفید است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و طبیعت آن از گونه های متنوع پرندگان برخوردار است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.