فریدون یاوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این آهوان توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده داربادام به سرپل ذهاب منتقل و پس از تیمار و واکسیناسیون در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز رهاسازی شدند.
وی افزود: منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز در شهرستان سرپل ‌ذهاب تنها زیستگاه منحصر به فرد، آهوی ایرانی در غرب کشور محسوب می شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه همچنین با اشاره به رها سازی پرندگان شکاری در سنقر و کلیایی گفت: چندی پیش 2 بهله عقاب و یک بهله شاهین پرنده شکاری مصدوم که توسط همیاران محیط زیست به ما تحویل داده شده بودند، پس از تیمار در طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.
یاوری اضافه کرد: در فصل گرما در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه آبشخورهایی برای حیوانات ایجاد شده است که از چشمه های دائمی منطقه تامین آب می شوند.
وی از مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد که برای حمایت و حفاظت از محیط زیست به محض مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را به این سازمان اطلاع دهند.
161 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیرنظارت محیط زیست قرار دارند که 6.7 درصد کل اراضی استان را شامل می شوند.
جنگل های طبیعی کرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هکتار است، یعنی حدود 5/21 درصد مساحت کل استان و چهار درصد کل جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان کرمانشاه 26 صدم هکتار، در کشور 2 دهم هکتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هکتار است که بدین ترتیب از نرم کشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان کرمانشاه نیز یک میلیون و 188 هزار و 400 هکتار است که بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشکیل می دهد.
مراتع استان کرمانشاه 1.4 دهم کل مراتع کشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هکتار است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.