محمد فرامرز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد 20 قرارداد از محل اعتبارات استانی و بقیه از محل اعتبارات ملی است اظهار کرد: هم اکنون طرح های عملیات آبخیزداری در تمامی شهرستان ها در حال اجرا است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه گفت: اعتبارات مصوب استانی پارسال 48 میلیارد ریال، اعتبارات بحران 9 میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبارات مصوب ملی 38 میلیارد و 300 میلیون ریال بود.
فرامرز افزود: از مجموع اعتبارات مصوب شده سال گذشته در حوزه آبخیزداری استان خراسان شمالی تاکنون 14 میلیارد ریال تخصیص اعتبارات استانی به صورت اسناد خزانه اسلامی به اجرای عملیات آبخیزداری صورت گرفته است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تغذیه سفره های آب های زیرزمینی، کنترل سیلاب و فرسایش خاک را از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان عنوان و اظهار کرد: این طرح ها در قالب عملیات مختلف مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی اجرا می شود که شامل احداث بندهای خاکی، بند سنگ و ملاتی، بند گابیونی، خشکه چین و پوشش گیاهی است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.