به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان غروب جمعه در آئین افتتاح این طرح گفت: در ایجاد طرح های سالمسازی دریا باید پایداری و زیباشناسی آنها مورد توجه قرار گیرد و در نوار ساحلی استان برای ماندگاری گردشگران، هتل ها و مراکز تفریحی خوب و مدرن ایجاد شود.
کیوان محمدی اضافه کرد: روزانه چندین هزار گردشگر خارجی در آستارا تردد می کنند و باید زیرساخت های گردشگری این شهرستان بیش از پیش توسعه یابد.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: ساخت شناگاه در 9 شهرستان ساحلی گیلان هدف گذاری شده و آستارا به عنوان الگو این طرح را اجرا کرد.
یونس رنجکش افزود: 40 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شناگاه های مدرن، چهار فصل و دارای زمین های ورزشی و مراکز خدماتی در آستارا اختصاص یافته و شکل کامل این طرح تا هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار آستارا نیز بیان کرد: طرح سالمسازی سفیر امید آستارا با اشتغالزایی برای 30 نفر در 13 هکتار راه اندازی و برای ایجاد شناگاه ها و آلاچیق های آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.
جواد معیتی افزود: هفت و نیم هکتار فضای سبز در محدوده تالاب استیل و مرحله نخست پارک جنگلی بی بی یانلو از طرح های اجرا شده شهرداری در بخش گردشگری آستاراست.
تالاب استیل با 138 هکتار در حاشیه جاده آستارا به تالش و پارک جنگلی بی بی یانلو در حاشیه جاده آستارا به اردبیل از مناطق گردشگرپذیر آستاراست.
در ادامه این آئین با حضور شهروندان و گردشگران، برنامه های هنری و مسابقه تفریحی برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 18 کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی در ساحل خزر، در غرب استان گیلان و جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.