به گزارش ایرنا، از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه که استانداران و شهرداران کلانشهرهای کشور نیز حضور داشتند، تصمیمات مهمی در جهت تسریع و توسعه طرح از جمله در ارتباط با تسهیلات بانکی اتخاذ شد.
بر این اساس یکی از مولفه‌های تشویقی در این برنامه، سپرده وجوه اداره شده توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور کاهش نرخ سود تسهیلات برای توسعه گران مشارکت‌کننده در این برنامه خواهد بود. همچنین در رابطه با مقررات سهم مالکانه، هم در مورد زمین های دولتی که شناسایی شده و هم در مورد زمین هایی که تملیک می شود، تصمیماتی در راستای رفع موانع در تسهیلاتی که بانک مسکن ارائه می دهد، اتخاذ شد.
همچنین سه تصمیم کلیدی برای تسریع در اجرای برنامه ملی بازآفرینی در این نشست اتخاذ شد که استانداران و شهرداران کلانشهرها گزارش های خود را دراین زمینه به رئیس جمهوری ارائه دادند.
محمد علی نجفی در نشست ستاد بازآفرینی استان البرز درخردادماه جاری نیز گفته بود، با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان در محلات نیازمند بازآفرینی سکونت دارند، بنا براین باید تمام تلاش ها بر بازآفرینی و نوسازی این مکان ها معطوف شود.
وی ادامه داد: امروز توجه دولت و شخص رئیس جمهوری به بحث ستاد بازآفرینی یک فرصت است که استان البرز نیز باید از این فرصت ، استفاده مطلوب کند.
استاندار البرز گفت: درسال جاری پروژه های ستاد بازآفرینی ازاولویت ها بوده که باید در هدف گذاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها تنها دستگاه های اجرایی مسئول دراین زمینه نیستند بلکه سایر دستگاه ها باید کمک کنند.
استاندارالبرز گفت: طرح جامع اقدام مشترک دستگاه های اجرایی نیز باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و بسترها برای توسعه هرچه بیشتر درالبرز وجود دارد.
وی افزود: برنامه برج سبز گردشگری نیز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها مورد پیگیری قراری گیرد.
یک سوم جمعیت البرز در محلات مور هدف ستاد بازآفرینی هستند که این استان دارای بیش از2 هزارهکتار بافت فرسوده شهری بوده که حدود 714 هزار نفر معادل یک سوم استان در این بافت ها زندگی می کنند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.