به گزارش خبرنگار ایرنا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در آئین کلنگ زنی تالار دریایی در ساحل مخیری این شهرستان گفت: اجرای طرح های گردشگری برای اشتغالزایی ضروری است و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان، با جدیت حمایت می شود.
ولی داداشی افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی به آستارا وارد می شوند و مجوز راه اندازی مرکز گردشگری سلامت نیز برای توسعه گردشگردرمانی در این شهرستان اخذ شده است.
شهردار آستارا هم در این آئین گفت: این نوع تالار و رستوران دریایی به مساحت یک هزار و 320 متر مربع در سه طبقه، برای نخستین بار در ساحل گیلان در آستارا ساخته می شود.
جواد معیتی افزود: این طرح با ظرفیت اشتغالزایی برای 120 نفر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی بالغ بر 70 میلیارد ریال ظرف 2 سال تکمیل خواهد شد و امیدواریم گامی جهت جذب و ماندگاری گردشگران باشد.
وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح گردشگری پارک جنگلی بی بی یانلوی آستارا با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و طرح ساحلی سفیر امید نیز هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با از 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و جاذبه های طبیعی و تجاری دیگر، جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.