به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا افزود: امسال 509 طرح روستایی و فراگیر در سامانه کارا ثبت، 95 طرح به بانک ها معرفی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات برای هشت طرح روستایی پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در 44 روستای بالای 20 خانوار، قابلیت اجرای طرح های بوم گردی وجود دارد و اجرای 32 طرح تصویب شده و کمترین مساحت برای ساخت هر واحد بوم گردی در اراضی دارای کاربری مسکونی، 500 و در کاربری گردشگری یک هزار متر مربع است.
فرماندار بندر آستارا بیان کرد: برای ساخت هر واحد بوم گردی، 600 میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود و مدیران دستگاه های اجرایی علاوه بر راهنمایی متقاضیان تسهیلات، نباید در جذب اعتبارات اشتغال کوتاهی کنند.
رنجکش ادامه داد: بازرسان دستگاه های مرتبط، روند اجرای طرح ها را به منظور صرف منابع مالی در محل های تعریف شده رصد و بانک ها، طرح های معرفی شده را در کوتاه ترین زمان، بررسی و تسهیلات را پرداخت می کنند.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.