به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان در این مراسم بیان کرد: نام استاد پورداوود را می بایست به حرمت شخصیت علمی و ادبی ایشان بر سر درب موسسه های آموزشگاه عالی درخشانیم.
سید هاشم موسوی افزود: شایسته است بواسطه بلندای نام این دانشمند پرآوازه، خیابانی به نام ایشان در شهر زادگاهش نامگذاری شود و امید است بتوانیم در این محل که آرامگاه خانوادگی او بنا شده، بنیاد ایران شناسی شعبه گیلان را برپا کنیم.
سروش اکبرزاده رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان نیز در سخنانی، ضمن تجلیل از شخصیت شامخ استاد پورداوود از رویکرد فرهنگی جامعه ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم اندیشه نیک اندیشمندان این مرز و بوم را به آن اندازه که در ارتقاء جایگاه این سرزمین نقش داشته اند، در جامعه بگسترانیم.
وی با بیان اینکه امروز فرهنگ، بسیار زیرساختی تر از سیاست است، اظهار کرد: خودمان می بایست نگاه ها را گام به گام تغییر داده و از سیاست زدگی امور پرهیز کنیم، نمی توان هر چیز را به ایدئولوژی و سیاست بسط داد بلکه می بایست از قضاوت های سیاست زده و ناآگاهانه دوری گزید.
پس از سخنان جمعی از مفاخر رشت در تجلیل از شخصیت علمی استاد ابراهیم پورداوود، ناصر وحدتی - پژوهشگر و خوانند فولکلوریک گیلان - در این مراسم به اجرای فولکلور برخی از شاعرانه های گیلکی پرداخت.
ابراهیم پورداوود زاده 20 بهمن ماه سال 1264 رشت ایرانشناس معاصر، اوستاشناس، نخستین مترجم فارسی اوستا و استاد فرهنگ ایران باستان و زبان اوستایی در دانشگاه تهران بود که در سال 1347 بدرود حیات گفت و در آرامگاه خانوادگی در محل زادگاهش واقع در سبزه میدان رشت، به خاک سپرده شد.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.